L’UJI i l’Ajuntament de Castelló celebren la Nit Europea de la Investigació Valenciana

02/11/2018 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha celebrat la Nit Europea de la Investigació Valenciana, impulsada per la Generalitat, la qual s'ha commemorat en més de 300 ciutats d’àmbit comunitari de més de 30 països. Un total de 25 entitats s’han sumat a la I Nit Europea de la Investigació Valenciana i han organitzat més de 60 propostes en més de 30 espais de la Comunitat Valenciana.

El programa d’accions de divulgació científica en Castelló ha estat proposat per l’UJI i l’Ajuntament de Castelló, mitjançant la regidoria de Cultura i el Planetari. La programació de tallers i exposicions han tingut lloc al Menador espai cultural. També s’hi ha celebrat microdiàlegs amb investigadors de l’UJI amb projectes finançats per la Comissió Europea com ara Glucotear (ajuda Marie Skłodowska-Curie de la modalitat beques individuals del programa Horitzó 2020), No Limit (Consolidator Grant del Consell Europeu d’Investigació, ERC), Nanouptake (COST Action de l’Horitzó 2020) o SILIFE (finançat amb el Programa de Política i Govern Mediambientals, mitjançant la línia LIFE). El Museu de la Valltorta, a Tirig, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, ha programat tallers per a demà dissabte 29. A més, s’ha sumat a la celebració europea l’Ajuntament de Morella.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha visitat les activitats amb la regidora de Cultura, Verónica Ruiz. Alcón ha agraït «la col·laboració de l’Ajuntament de Castelló, que ha volgut sumar-se a les activitats que es duen a terme a la ciutat i que hem volgut concentrar a l’espai cultural Menador com a símbol de la cooperació i el treball conjunt de les dues administracions a favor de la societat castellonenca».

Per a la rectora, els eixos claus del programa de la Nit Europea de la Investigació són: promocionar la ciència d’excel·lència, fer palès el compromís de transmissió de coneixement de la universitat a la ciutadania, impulsar les vocacions científiques i fomentar la internacionalització de la institució. «Aquesta nit, més de 300 localitats a 30 països de tot Europa encendran les llums de la ciència i la tecnologia per a il·luminar el nostre futur. A Castelló, aquesta llum l’encenem juntes Universitat i Ajuntament al servei de tota la societat», ha conclòs Eva Alcón.

El programa de la I Nit Europea de la Investigació Valenciana ha comptat amb la implicació de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, de les cinc universitats públiques valencianes, de centres d’investigació en salut de la capital valenciana i dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (Fisabio, INCLIVA, ISSLaFe i Fundació d’Investigació Príncep Felip).

Fotonotícia a Facebook | La Nit a Twitter (moment) | Microvídeo realitzat per Sofia Masi (INAM)