L’UJI aconsegueix un altre prestigiós Doctorat Europeu Conjunt finançat pel programa H2020 Marie Sklodowska Curie

13/06/2020 | SCP

El Grupo GEOTEC, integrant de l’Institut Universitari de Noves Tecnologies de la Imatge, ha obtingut finançament per a un nou Doctorat Europeu Conjunt (EJD) amb el projecte A-WEAR.

El Grupo GEOTEC de la Universitat Jaume I de Castelló, integrant de l’Institut Universitari de Noves Tecnologies de la Imatge (INIT), ha obtingut finançament per a un nou Doctorat Europeu Conjunt (EJD) amb el projecte A-WEAR, liderat per la Universitat Tecnològica de Tampere (Finlàndia- TTY-SAATIO) i presentat en coordinació amb la Brno University of Technology (República Txeca), la Universitat Politècnica de Bucarest (Romania) i la Universitat de Estudios Mediterráneos Reggio Calabria (Itàlia). El grup castellonenc compta també amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castelló de la Plana, la multinacional IDOM. Ingeniería y Consultoría S.A. i l’empresa valenciana de seguretat informática S2 GRUPO.

El projecte A-WEAR (A network for dynamic WEarable Applications with pRivacy constraints), que ha rebut una puntuació de 95.4 sobre 100, formarà a 15 alumnes de doctorat que aprofundiran en l'estudi d'ecosistemes portàtils dinàmics per integrar els dispositius que es porten damunt, més coneguts com «wearables», amb localització distribuïda i prestant especial atenció a la seguretat i la privadesa de les dades de localització. En concret, l’UJI rebrà a 3 estudiants de doctorat. El projecte tindrà una durada de 4 anys, a partir de l'1 de gener de 2019 i està dotat amb 3.762.325€ dels quals 752.714 estan destinats a la universitat pública de Castelló.

L'objectiu de la convocatòria Marie Sklodowska Curie - Innovative Training Networks (H2020-MSCA-ITN-2018) de la Comissió Europea és la formació i contractació d'investigadors predoctorals en el marc de xarxes internacionals de formació. Aquesta edició ha comptat amb la participació de més de 1.270 entitats de 51 països diferents, finançant-se únicament 123 projectes. Espanya ha obtingut un finançament de 29,48M€ (7,5% UE 28) en la convocatòria més competitiva d'aquest programa.

El grup GEOTEC, amb experiència prèvia en aquest tipus de convocatòries, té en marxa també el projecte H2020- MSCA-ITN-EJD, GEO-C: «Joint Doctorate in Geoinformatics: Enabling Open Cities», en el qual l’estudiantat d'aquest Doctorat Europeu Conjunt, ja en l'última fase de desenvolupament de la seua tesi, ha contribuït al desenvolupament d'una sèrie d'eines informàtiques en obert que faciliten el gaudi de ciutats més sostenibles i obertes, avançant cap a les denominades ciutats intel·ligents.

Tots dos projectes, A-WEAR i GEO-C estan finançats per la Comissió Europea.

Web del grup: www.geotec.uji.es

Recurs d'imatge doctorat-a-wear-geotec index

Doctorat A-WEAR

El projecte es realitza juntament amb universitats i empreses d'Espanya, Finlàndia, Itàlia, República Txeca i Romania.