El rànquing CWUR reconeix l’UJI entre les primeres mil institucions d’educació del món

25/06/2018 | SCP

El rànquing Center for World University Rankings (CWUR) ha revalidat la Universitat Jaume I entre les primeres 1.000 institucions d’educació superior del món en l’edició de 2018. En concret, la universitat pública de Castelló se situa en el lloc 940 entre les més de les 18.000 institucions que conformen el rànquing. En l’àmbit nacional, l’UJI està situada en el lloc 36.

Aquest rànquing mesura la qualitat de l’educació i la investigació; la capacitació de l’estudiantat, així com el prestigi del professorat. La universitat pública de Castelló destaca especialment en aspectes com les publicacions de qualitat, mesurades pel nombre de treballs d’investigació que es publiquen en revistes de primer nivell, i les citacions, calculades pel nombre de treballs d’investigació altament citats.

De les més de 18.000 institucions d’educació superior avaluades, aquest rànquing selecciona les 1.000 millors sobre la base de set indicadors entre els quals destaquen el resultat de la investigació amb el nombre de publicacions i la influència i les citacions dels articles d’investigació, paràmetres als quals s'atorga més pes a l'hora de la valoració global, en concret un 70%, a partir d’enguany. A més a més, valora la qualitat de l'ensenyament i el professorat i el nivell d'ocupació de l’antic alumnat.

El Center for World University Rànquings és una organització de consultoria capdavantera que proporciona assessorament sobre polítiques, punts de vista estratègics i serveis de consultoria a governs i universitats per a millorar els resultats educatius i de recerca. És una de les llistes de referència mundial i es troba liderada per setè any consecutiu per la Universitat Harvard. Els Estats Units lidera amb 213 universitats el top 1.000, seguida per la Xina (108), el Regne Unit (62), França (58), Japó (56), Alemanya (54), Itàlia (45), Espanya (38), Corea del Sur (35) i el Canadà (28).

Rànquing CWUR 2018: http://cwur.org/2018-19.php