30/06/2017 | SCP

El Rànquing Issue elaborat per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques situa a la Universitat Jaume I en el grup d’universitats que ocupen el tercer lloc en productivitat docent, un criteri que avalua indicadors relacionats amb els recursos, la producció, la qualitat i la internacionalització.

En el rànquing, que analitza 61 universitats públiques i privades en termes de resultats totals de docència, investigació i innovació tecnològica, l’UJI se situa en la primera meitat de la taula en productivitat, amb la posició global 16. En l’apartat de productivitat docent, on es valoren aspectes com ara el nombre de professorat doctor per alumne, la taxa d’avaluació, les notes de tall o el nombre d’estudiantat en programes d’intercanvi, la universitat pública de Castelló es troba una posició destacada amb el tercer lloc, la qual cosa suposa estar entre les 14 millors d’Espanya.

Quant a la categoria de productivitat investigadora, amb indicadors com ara els contractes de personal doctor, beques d’investigació i suport tècnic, els sexennis del professorat (sobre els sexennis possibles) o els fons d’investigació europeus o internacionals, l’UJI es manté en el lloc número 7; i pel que fa a la innovació i desenvolupament tecnològic, se situa en el número 19, una millora d’una posició respecte a 2016. Des de la perspectiva del volum total de resultats obtinguts, on no es té en compte la dimensió de la universitat, l’UJI se situa en el lloc 23.

Pel que fa als estudis de grau, el rànquing ofereix una eina en línia (www.u-ranking.es) per a comparar més de 2.300 titulacions oferides per les universitats espanyoles. Segons aquesta eina, la Universitat Jaume I se situa entre les millors d’Espanya en titulacions de tots els àmbits de coneixement. Concretament, en la Facultat de Ciències Humanes i Socials destaquen els graus d’Estudis Anglesos, Traducció i Interpretació, Mestre/a d’Educació Infantil i Mestre/a d’Educació Primària; en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques els graus en Economia, Turisme, Finances i Comptabilitat, Gestió i  Administració Pública i Relacions Laborals i Recursos Humans; en l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals les titulacions de Química, Enginyeria Química i Enginyeria en Tecnologies Industrials, i en la Facultat de Ciències de la Salut els graus d’Infermeria, Medicina i Psicologia.

A més, també es troben per damunt de la mitjana els graus en Criminologia i Seguretat, Dret, Administració i Direcció d’Empreses, Comunicació Audiovisual, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques, Història i Patrimoni, Humanitats, Arquitectura Tècnica, Enginyeria Mecànica i Enginyeria Informàtica. Les  titulacions de Matemàtica Computacional i Disseny i Desenvolupament de Videojocs no han pogut ser avaluades per no comparar-se en la plataforma web del rànquing amb títols anàlegs d’altres universitats.

Cal destacar que en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, el tercer sistema universitari més potent d’Espanya, l’UJI es troba en primera posició en les tres titulacions de Ciències de la Salut: Medicina, Infermeria i Psicologia, així com en Estudis Anglesos, Química i Humanitats.

La cinquena edició del U-Ranking ha estat desenvolupada conjuntament per la Fundació BBVA i l’IVIE amb un ampli equip d’experts de 14 universitats i la col·laboració de l’Observatori IUNE, la Secretaria General d’Universitats del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, la Direcció General d’Investigació Científica i Tècnica del Ministeri d’Economia i Competitivitat i la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles.