Març

Març
Vicent Montalt  medicina_shakespeare index

Les referències mèdiques en Shakespeare

El professor Vicent Montalt aprofundeix en els ponts entre el teatre i la medicina a través d’un enfocament innovador en l’estudi de l’obra del clàssic anglès en el marc de les «medical humanities»

Equip nanotears index

La glucosa en una llàgrima

El projecte «Nanotears» del Grup de Recerca d'Òptica es desenvolupa en col·laboració amb l'Hospital General Universitari de Castelló i l'empresa BQ, a més de comptar amb el finançament del programa europeu Horitzó 2020.

Recurs d'imatge polinitzacio index

Noves dades sobre els insectes pol·linitzadors de plantes cretàciques fa 105 milions d’anys

«Darwinylus marcosi» és el nom de l’escarabat que representa la primera evidència científica d’un nou patró de pol·linització en insectes en el Cretàcic mitjà, segons un article de la revista «Current Biology».

Recurs d'imatge katche-projecteeuropeu index

Promoure l'economia circular en els sectors de construcció i mobiliari

El grup Disseny i Art Contemporani: Tendències, Innovació i Creativitat (Dactic) de l'UJI participa en el projecte KATCH_e per a promoure l'economia circular i sostenible en els sectors de construcció i mobiliari.

Recurs d'imatge robotica-submarina index

Nou robot per a estudis subaqüàtics

L'equip de recerca en robòtica submarina de l'UJI està realitzant les proves d'integració del projecte MERBOTS, en el qual s'han treballat aspectes per al desenvolupament d'un nou robot d'intervenció submarí.

Recurs d'imatge glutamat index

Circuits cerebrals de recompensa

L'estudi s'ha publicat en la revista «Frontiers in Neuroanatomy» i ha sigut elaborat per un equip de recerca de la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló.

Recurs d'imatge precipita_alzheimer index

Micromecenatge Alzheimer

El Grup de Neurobiotecnologia ha utilitzat la plataforma Precipita de la FECYT per a aconseguir el pressupost necessari per a avançar en la teràpia gènica contra el deteriorament neuronal.

Recurs d'imatge normes_bibliografiques_igualtat index

L'editorial de l'UJI, la primera a fer més visibles les dones autores

El Servei de Comunicació i Publicacions promou l’ús del nom complet en lloc de limitar-se a mencionar les inicials en les bibliografies, en compliment del II Pla d’Igualtat de la institució acadèmica

Recurs d'imatge tesis-dones-administracio index

Desequilibri en el poder econòmic

La tesi internacional «Tan cerca, tan lejos: equilibrio en los consejos de administración de las empresas europeas» defensada per Eva Tobías Olarte aborda el desequilibri en l'accés de les dones al poder econòmic.

Recurs d'imatge premi-jaime-brunet index

Premi Tesis Doctorals Jaime Brunet

El seu treball analitza els drets de les víctimes a l'accés a la justícia i reparació en casos de tortura i crims de guerra.

Recurs d'imatge laboratorio-politico-espanol index

How the Spanish political laboratory is reconfiguring democracy

Ramón A. Feenstra i Andreu Casero-Ripollés (Universitat Jaume I), John Keane i Simon Tormey (University of Sydney).