L’UJI anima el professorat de secundària a participar en la primera celebració del Dia Internacional de la Llum

13/12/2017 | SCP

Amb motiu de la recent declaració per part del Comitè Executiu de l’UNESCO del 16 de maig com el Dia Internacional de la Llum, que se celebrarà per primera vegada durant l’any 2018 (https://www.lightday.org/), el Grup d’Investigació d’Òptica de la Universitat Jaume I de Castelló (GROC) està preparant diverses activitats i anima a la comunitat docent de secundària a participar en la seua organització, amb l’objectiu fonamental de difondre la importància que té la llum en la nostra societat.

En concret es proposa la realització de material vinculat amb l’òptica i les seues aplicacions, tipus vídeos, pòsters i experiències que s’exposaran en l’edifici Menador, espai cultural el dia 16 de maig de 2018. El professorat interessat pot presentar les seues propostes abans del 23 de desembre de 2017 mitjançant el formulari goo.gl/RymPTr. El dimarts 9 de gener de 2018, a les 16.30 hores en el seminari TC1105 de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI, es realitzarà una reunió de coordinació entre els participants (programa).

La idea és aprendre, compartir i difondre la importància que té la llum, per això els vídeos i els pòsters formaran part d’una pàgina web per a què puguen ser consultats i utilitzats per tothom. A més a més, tots els participants rebran un detall i els millors en una seua categoria un regal sorpresa.

El grup organitzador busca professorat de secundària que motive al seu alumnat per crear un espai que servisca per ressaltar el paper que ocupa la llum en diversos aspectes com la ciència, la cultura, l’educació o el desenvolupament sostenible, entre altres; i en àrees tan diverses com la medicina, la comunicació o l’energia.

Més informació: dil@uji.es