Espaitec busca herois i heroïnes per a despertar les vocacions científiques, tecnològiques i emprenedores

22/12/2017 | SCP

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec) està ultimant els detalls de la primera fase del projecte UJI Hero, una campanya de divulgació científica i tecnològica dirigida a alumnat de primària i secundària que té com a objectiu convertir en herois i heroïnes a personal científic i emprenedor i antic alumnat de l’UJI.

El principal objectiu de la campanya és crear nous models que servisquen d'inspiració per a les generacions futures. És a dir, que el personal científic, catedràtic, docent, emprenedor i egressat de la Universitat Jaume I es convertisca en els nous ídols i herois a imitar pels joves de la província. La campanya també té com a objectiu reconèixer socialment el treball exercit per la universitat pública de Castelló en els seus 26 anys d'història, a més de presentar a la societat castellonenca herois locals que estan canviant el món.

En aquesta primera fase de la campanya s'ha treballat el perfil d'heroi emprenedor, en els pròxims mesos el projecte se centrarà en perfils científics de la Universitat Jaume I i antic alumnat vinculat a AlumniSAUJI que tinguen una reconeguda trajectòria professional. Amb tots es realitzarà material audiovisual i gràfic per a divulgar la campanya entre alumnat de primària i secundària de Castelló.

Per a realitzar la campanya de l'heroi emprenedor s'ha comptat amb la col·laboració de sis emprenedors d'Espaitec, tres homes i tres dones. Així, l'emprenedor José Cano s'ha convertit en «Financial Magical Man», un superheroi format en la Universitat Jaume I que amb 38 anys és ja cofundador de dues empreses d'èxit en el sector de la informàtica. Per la seua banda, Diana Franch, llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per l’UJI, s'ha convertit en «Communication Girl», una superheroïna que a més d'emprenedora utilitza el poder de la comunicació per a facilitar el dia a dia de xicotetes empreses.

Aquesta acció de difusió ha comptat amb finançament de la Conselleria d'Educació, Recerca, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

Enllaços als vídeos:

- UJI Hero Emprenedor: https://youtu.be/iUMMCXyvGEk