L'UJI s'adhereix a l'Acord de Transparència en Experimentació Animal

15/11/2016 | SCP

La Universitat Jaume I s'ha adherit a l'Acord de Transparència en Experimentació Animal, promogut des de la Confederació de Societats Científiques d'Espanya (COSCE), amb la col·laboració de l'Associació Europea per a la Recerca Animal (EARA) i al qual ja s'han adherit més d'un centenar d'institucions.

Per a la universitat pública de Castelló, el benestar dels animals d'experimentació és fonamental, així com l'estricte respecte i compliment de la legislació vigent sobre protecció d'animals utilitzats en experimentació i altres finalitats científiques. L'objectiu és aconseguir els més alts estàndards de benestar animal, no únicament des del punt de vista de la responsabilitat moral sobre aquests, sinó també perquè no es podria aconseguir ciència de qualitat sense el benestar animal.

L'experimentació animal desenvolupada per l’UJI compleix els estàndards legals i és revisada per un comitè ètic que promou l'ús de mètodes alternatius, la reducció del nombre d'animals utilitzat i el refinament dels procediments experimentals. A més, s'ocupa de garantir que tant el personal involucrat en la cura dels animals com el personal investigador compten amb la formació i els coneixements necessaris per al correcte funcionament pel que fa a les instal·lacions, benestar i atenció veterinària.