El ranking CWUR sitúa a la UJI en el top 3% de las universidades del mundo La Universitat Jaume I se situa en el lloc 808 d'un reconegut rànquing global d'universitats

21/12/2015 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló es troba en el top 3% de les universitats del món al ser reconeguda entre les primeres 1.000 institucions d'educació superior en l'edició 2015 del Center for World University Rankings (CWUR). L’UJI es troba en el lloc 808 i ascendeix sis llocs pel que fa a 2014, any en el qual se situava en la posició 814 de la llista.

De les més de 25.000 universitats existents en el món, aquest rànquing selecciona les 1.000 millors sobre la base de vuit indicadors entre els quals destaquen la qualitat de l'ensenyament i el professorat i el nivell d'ocupació dels antics alumnes, paràmetres als quals s'atorga més pes a l'hora de la valoració global. D'aquesta manera, el rànquing situa a l’UJI en el top 3% de les universitats amb millor qualitat educativa, alt prestigi dels seus acadèmics i important empleabilitat d'alt nivell dels seus antics alumnes.

En aquest sentit, el rànquing valora principalment el nombre d'alumnes que han guanyat premis internacionals importants, en relació a la grandària de la universitat (25%); el nombre d'acadèmics que han guanyat premis internacionals importants (25%); i el nombre d'antics alumnes que ocupen càrrecs de primer executiu en les companyies més importants del món, en relació a la grandària de la universitat (25%). El 25% restant de la valoració està integrat per paràmetres com ara les publicacions en revistes científiques de prestigi i la seua influència, la quantitat de cites i impacte (índex H de les seues investigadores i investigadors) i el nombre de patents internacionals.

El CWUR és una de les llistes de referència mundial i es troba liderada per la Universitat d'Harvard. En l'àmbit nacional, el rànquing de les mil millors universitats del món inclou un total de 40 institucions espanyoles entre les quals l’UJI es troba per davant d'universitats com la de Valladolid, Alcalá, Extremadura, Lleida, Carlos III de Madrid, Cadis, Jaén, Almeria, Navarra o la Corunya.

La inclusió de l’UJI en aquesta llista se suma a altres reconeixements obtinguts en rànquings recents tals com el CYD 2015 que situa a l’UJI com la cinquena universitat amb millors indicadors de recerca, entre les 60 analitzades; o l'U-Rànquing del BBVA i l’IVIE que inclou a l’UJI en el grup d'universitats situades en el cinquè lloc en productivitat (entre 59 universitats espanyoles públiques i privades).

El Center for World University Rankings s'elabora anualment a Aràbia Saudita i es presenta com «l'únic rànquing universitari mundial que mesura la qualitat de l'educació i la formació dels estudiants, així com el prestigi dels membres de les facultats i la qualitat de les seues recerques sense dependre de les enquestes ni de la presentació de dades de la universitat».