13.000 visites als vídeos de ciència gravats per estudiantat Se sumen 19 nous vídeos als 23 realitzats el curs anterior

21/12/2015 | SCP

L’estudiantat del Grau de Comunicació Audiovisual de la Universitat Jaume I ha participat per segon any consecutiu en el projecte Labcom-ciència per a l'elaboració d'audiovisuals científics engegat per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) de l’UJI i el Departament de Ciències de la Comunicació. Se sumen així 19 noves propostes als 23 vídeos realitzats el curs anterior, vídeos que superen ja les 13.000 reproduccions en el canal Ciència UJI TV de la Jaume I en YouTube.

Els vídeos realitzats pels alumnes inclouen notícies sobre projectes de recerca que es desenvolupen en el campus universitari i reportatges sobre temes relacionats amb la ciència. Així, els vídeos aborden temes tan diversos com el present i futur de la neurotecnologia; l'ús d'enzims en el camp de la medicina; els dispositius fotònics aplicats a la medicina; els envasos biodegradables; el suport a la població migrant de la Comunitat Valenciana; la influència del periodisme en la política; l'ús terapèutic de les joguines Aibo; o la visió des del camp de la química de la popular sèrie Breaking Bad. L'alumnat ha participat també en el projecte per a l'elaboració d'un “Vocabulari científic” audiovisual desenvolupat per l’UCC+i de l’UJI, al qual han inclòs els termes àcid desoxiribonucleic (ADN), plasma, metabolòmica, ergonomia i autisme, tots explicats de forma divulgativa per personal investigador de l’UJI.

Els alumnes de Comunicació Audiovisual van gravar els vídeos durant el segon semestres del curs 2013-2014 com treball de les assignatures impartides pel professor Francisco López Cantos. Una vegada editats, els vídeos es poden veure tant en el Servidor de Vídeo de la Universitat Jaume I com en la llista dedicada a la ciència del canal de You Tube de l’UJI, a més del videoblog Ciència UJI TV, on apareixen agrupats sota l'etiqueta Labcom-Ciència. La difusió a través d'aquests canals ha permès que els vídeos realitzats per l’estudiantat durant el curs anterior supere les 13.000 reproduccions. Entre els reportatges més vistos d'aquesta primera edició de Labcom-Ciència es troben dos vídeos de caràcter clarament divulgatiu com són «Què és i per a què serveix la Realitat Virtual?», amb 5.817 reproduccions; i «Causes i conseqüència de la celiaquia», amb un total de 3.229 en YouTube.

Els 42 vídeos realitzats al llarg dels dos cursos queden recollits a Ciència UJI TV, el canal audiovisual dedicat a la difusió de la ciència en el campus, que compta ja amb prop de 350 vídeos disponibles en valencià, espanyol i anglès, en aquest últim cas a través de la subtitulació. Així mateix, per a afavorir l'accessibilitat als continguts, els vídeos de producció pròpia estan subtitulats per a persones sordes i alguns audiodescrits per a persones cegues. El canal Ciència UJI TV compta amb el patrocini de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT) i la col·laboració de les empreses Facsa i Iproma del Grupo Gimeno Servicios i de l’Áula Dávalos-Fletcher de la Cultura.

Ciència UJI TV