Març

Març
Nadezda Apostolova  premi-Nadezda-Apostolova index

Guardó a Nadezda Apostolova

La professora ajudant de Farmacologia del Departament de Medicina de la Universitat Jaume I de Castelló, Nadezda Apostolova, ha sigut guardonada amb el premi «40 under 40», convocat per la United Macedoniam Diaspora (UMD).

Alfonso Barrós. cocaina-cervell index

Canvis cerebrals causats per la cocaïna

El consum de cocaïna produeix canvis estructurals al cervell, i també funcionals, que afecten els processos cognitius i motivacionals, uns canvis que afavoreixen l'addicció.

Francisco Ramos i Edgar Bresó, fundadors d'Emotional Apps.  emotional-apps index

App d'intel·ligència emocional

L'empresa de base tecnològica de l'UJI Emotional Apps ha desenvolupat una aplicació mòbil per avaluar de forma senzilla i gratuïta les habilitats per a percebre, comprendre i manejar les emocions.

Vicent Salvador. boso-higgs index

Claus de l'èxit meditàtic del Bosó de Higgs

La confusió entre la ‘partícula maleïda' i la seua tergiversació com la ‘partícula de Déu' pot haver resultat clau a l'hora d'incrementar l'impacte del descobriment.

Penyagolosa penyagolosa-trail index

Penyagolosa Trail

El Servei d'Esports de la Universitat Jaume I, amb la col·laboració de Penyagolosa Trails, la Facultat de Ciències de la Salut de l’UJI i el Club de Muntanya Desert Amunt, han engegat una investigació mèdica pionera a escala nacional, el projecte Penyagolosa Trail Saludable (PTS).

Dennis Kruyt (CC BY-NC-SA 2.0). kung-fu index

El kung-fu millora la percepció d'estímuls

Una investigació de l'UJI i l'UNED revela que els esportistes que practiquen kung-fu són més veloços detectant els estímuls que apareixen a la perifèria del seu camp visual.

Investigadors de l'UJI i la UPV. ciment-ceramica index

Obtenen un nou tipus de ciment a partir de residus ceràmics

Investigadors de la Jaume I, la Politècnica de València, l’Imperial College de Londres i la Universitat Estatal Paulista de Sao Paulo han obtingut, a escala de laboratori, un nou tipus de ciment a partir de residus ceràmics.

Vocabulari científic: Aplicació mòbil

Francisco Ramos, professor del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat Jaume I, descriu el concepte aplicació mòbil i, dins del mateix, els termes aplicació web i aplicació nativa.

Vocabulari científic: Intel·ligència emocional

Edgar Bresó, director del grup d'investigació Organització Emocionalment Inteligent de la Universitat Jaume I, descriu el concepte «intel·ligència emocional».

Vocabulari científic: Sistema de recompensa

Alfonso Barrós Loscertales, investigador del Grup de Neuropsicologia i Neuroimatge Funcional, descriu el concepte sistema de recompensa.