L’UJI és la divuitena universitat espanyola amb major ràtio d'articles d'investigació realitzats en col·laboració internacional

04/05/2015 | SCP

La Universitat Jaume I ocupa el número 18 en la ràtio de publicacions científiques elaborades junt amb institucions d'altres països, segons les dades del Rànquing Iberoamericà de SCImago 2010 en el que s'analitzen un total de 85 universitats espanyoles. L'informe recull dades relatives a 607 universitats de 28 països a través dels quals analitza el rendiment de les institucions basant-se en indicadors de producció, col·laboració, qualitat i impacte científic. El rànquing ha sigut elaborat pel Grup d'Investigació SCImago, en el qual participa el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) del Ministeri de Ciència i Innovació.

Respecte a les 85 universitats espanyoles analitzades, l’UJI es troba a més en el lloc 23 en termes de qualitat científica mitjana, és a dir, en l'impacte científic que obtenen els seus articles d'investigació després d'eliminar la influència de la grandària i el perfil temàtic de la institució. En impacte mitjà normalitzat, que calcula les vegades que ha sigut citat un article d'investigació en relació amb l'impacte de les publicacions de la seua mateixa àrea, l’UJI es troba en el número 28. I finalment, se situa en el lloc 33 del rànquing en producció científica, mesurada en nombre de publicacions en revistes científiques.

A nivell iberoamericà, respecte a les 607 universitats analitzades, l’UJI ocupa el lloc 69, empatada amb la Universitat do Minho i la Miguel Hernández d'Elx, en el paràmetre de qualitat científica; i el número 74 pel que fa referència a la producció científica, sent igualment positiva la seua posició entre les cent primeres, en concret en el número 90, pel que fa a l'impacte mitjà normalitzat dels seus articles d'investigació.

Resulta destacable que l’UJI ocupe posicions positives en tots els paràmetres del rànquing si es té en compte la joventut i grandària de la universitat, en relació a altres centres d'estudis superiors que compten amb un volum de publicació més elevat. En aquest sentit, cal assenyalar que en línies generals la UJI obté els millors resultats en paràmetres referents a dades qualitatives (qualitat científica, impacte científic i col·laboració internacional).

SCImago és una Plataforma d'Avaluació de la Investigació i Generador de Rànquings que té com a objectiu  analitzar els resultats d'investigació de les universitats i la resta d'institucions d'investigació.

Rànquing SCImago 2010: http://www.scimagoir.com/