L’UJI col·labora amb mitjans de comunicació per a obrir un diàleg sobre ciència amb la ciutadania a través de FacebookLive

20/12/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha iniciat aquest curs una col·laboració amb diferents mitjans de comunicació amb l’objectiu d’obrir nous canals de diàleg sobre ciència amb la ciutadania. La iniciativa se centra en la utilització de FacebookLive perquè els lectors puguen plantejar preguntes als científics i professors de l’UJI.

Dins d’aquesta iniciativa, els investigadors Conrado Martínez i Bárbara Hernando del grup Melanogén van respondre a preguntes relacionades amb la genètica de la pell en un FacebookLive organitzat amb l’edició digital del diari Levante-El Mercantil Valenciano. Així mateix, també es va realitzar amb aquest diari una conversa en directe sobre l’addicció al cibersexe amb el professor de Psicologia i degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Rafael Ballester.

Amb motiu del Dia Mundial de la Lluita contra la Sida, també es va realitzar una connexió en directe amb Rafael Ballester i Cristina Giménez a través de la página de Facebook d’El Periódico Mediterráneo per a conversar i resoldre dubtes sobre la Sida.

Aquesta iniciativa de potenciar trobades mitjançant FacebookLive amb la col·laboració de mitjans de comunicació convencionals forma part del projecte #ÀgoraDigital de comunicació científica transmèdia impulsat des del Servei de Comunicació i Publicacions a través de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) de la Universitat Jaume I, la qual compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Economia, Indústria y Competitivitat.