Jornada: «Marca’t un objectiu amb les persones refugiades»

01/12/2020 | SCP

Data: 3 de desembre
Acte: jornada
Títol: «Marca’t un objectiu amb les persones refugiades»
Hora: de matí
Lloc: en línia
Entitat: Universitat Jaume I de Castelló

Descripció: el Comitè Espanyol d'ACNUR-CV i ONUBIB, en el context del projecte de l'Observatori del Refugi-UV, ha organitzat per a dijous 3 de desembre de 2020 una jornada en línia a través de la plataforma Zoom sota el títol «Marca’t un objectiu amb les persones refugiades» per a donar a conéixer els programes, projectes i activitats que des de la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló s'estan duent a terme per a difondre i promocionar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a tota la comunitat universitària.

En l'Agenda 2030 es planteja clarament, entre altres coses, que es facilitarà la migració i la mobilitat ordenades, segures, regulars i responsables de les persones, fins i tot mitjançant l'aplicació de polítiques migratòries planificades i ben gestionades. La integració dels ODS en la comunitat universitària és una oportunitat per a plantejar com millorar els processos interns i externs en matèria de respecte per les persones i el planeta.

Les universitats poden ajudar la societat a aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprofitant el seu potencial de formació per a capacitar les persones que han d'implementar aquests objectius; i proporcionar a l’estudiantat i al personal de la universitat els coneixements, habilitats i actituds necessaris per a abordar els complexos desafiaments del desenvolupament sostenible, articulats per l'Agenda 2030, a través de qualsevol àrea del coneixement o trajectòria vital que prenguen.

En aquesta jornada, es donaran a conèixer els programes i  projectes de les dues universitats, així com les activitats que desenvolupa el Comitè Espanyol d'ACNUR-CV i ONUBIB, per a la consecució de la implementació dels ODS. Totes les persones participants gaudiran d'un espai participatiu  per a compartir les iniciatives, experiències i propostes d'acció.

L'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR) té encomanada la labor de proporcionar protecció internacional a la població refugiada, així com buscar solucions permanents a la problemàtica de les persones refugiades. De la mateixa manera, també atorga protecció i assistència a altres grups de persones com són, entre altres, els desplaçats interns i els apàtrides.

ONUBIB, biblioteca depositària de les Nacions Unides a la Universitat de València, té com a missió la difusió a tots els seus fons bibliogràfics en qualsevol suport i presentació (llibres, revistes, documents…) del Sistema de Nacions Unides. En l'actualitat, col·labora en diversos projectes per a la difusió i implementació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i forma part de la comissió «ODS: Jo sí!» de la Universitat de València i també de la Comissió del Servei de Biblioteques i Documentació (SBD)-UV.

Programa:

10 h a 10:15 - Presentació de la jornada

10:15 a 10:45 - Presentació del programa «ODS: Jo sí!» de la UV

Vicerectorat d'Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat (Pilar Safont). Delegada de Sostenibilitat UV (Pilar Rueda).

10:45 a 11:15 - Presentació d’un projecte concret a la UV

Vicerectorat d'Internacionalització i Cooperació. Delegada de Cooperació UV (Carmen Lloret)

11:15 a 11:45 - Presentació de la situació actual i perspectives de l'Agenda 2030 a l'UJI. Vicerectorat d'Estudiantat i Compromís Social (Inmaculada Rodríguez)

11:45 a 12:00 - Presentació de la Xarxa Internacional de Promotors dels ODS (RIPO) (Chelo Pons)