Col·loqui: «La Clau de la Innovació» Espaitec debat sobre la importància de la digitalització en educació, sanitat, indústria i administració pública

26/06/2020 | SCP

Data: 30 de juny 2020
Event: Col·loqui
Títol: «La Clau de la Innovació»
Hora: 12 hores
Lloc: en línia
Entitat: Espaitec, Diputació de Castelló

Descripció:

En els últims mesos les tecnologies de la informació i comunicació han jugat un paper fonamental. Des de la comunicació amb els sers estimats a treballar o estudiar des de casa, passant pel control de la indústria en remot. Situacions d'alerta sanitària com la produïda per la COVID-19 evidencien que la transformació digital ha deixat de ser una opció per a convertir-se en una necessitat en qualsevol entorn econòmic i social.

Per a abordar la importància de la transformació digital des d'una perspectiva multidisciplinària, el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló (Espaitec) organitza el dimarts 30 de juny a les 12.00 hores una nova sessió de «La Clau de la Innovació», un col·loqui entre experts i ciutadania per a debatre sobre la importància de la digitalització en educació, sanitat, indústria i administració electrònica, sense oblidar la perspectiva de l'usuari final. L'esdeveniment té aforament limitat per rigorós ordre d'inscripció en www.espaitec.uji.es.

La cinquena sessió de «La Clau de la Innovació» s'adapta al format en línia, i comptarà amb un destacat grup de panelistes en el debat. Jordi Adell Segura, director del Centre d’Educació i Noves Tecnologies (CENT) de la Universitat Jaume I de Castelló, aportarà la visió de l'educació. En l'apartat de salut, Miguel Ángel de la Cámara Egea, secretari d'Associació d'Investigadors en eSalud (AIES), donarà una visió de com la sanitat ha d'apostar per models telemàtics i digitalitzats, tant en la gestió com en l'atenció al pacient. José Antonio Heredia Álvaro, director de la Càtedra indústria 4.0 de la Universitat Jaume I de Castelló, proporcionarà la visió de la transformació digital de la indústria. Respecte a l'administració electrònica Patricia García Zapico, directora general d'Innovació i Promoció de l'Ajuntament de Gijón, aportarà l'experiència d'una entitat pública referència a nivell nacional en la gestió entre administració i ciutadania.

El debat comptarà també amb la participació de Miguel Pérez Subías, president de l'Associació d'Usuaris d'Internet (AUI), qui donarà la visió dels usuaris, defensant com els processos de transformació digital han de resoldre problemes de les persones, no de les organitzacions. Només posant en el centre de l'ecosistema a la persona i construint propostes i serveis basades en la usabilitat, accessibilitat, transparència i control, la transformació digital serà viable.

Durant el debat es donarà resposta a preguntes com les següents: Està la nostra societat preparada per a la transformació digital? Té tothom accés a ella o existeixen encara bretxes? On queda la seguretat i la privacitat en un món dominat per les dades? A quins reptes s'enfronta social, cultural i econòmicament aquesta transformació?

El programa va dirigit al sector empresarial de Castelló, emprenedors i aquelles persones que tinguen inquietuds per temes vigents en la societat de hui dia i vulguen debatre i exposar els seus punts de vista. En aquesta ocasió on s'abordarà la digitalització en diferents sectors, «La Clau de la Innovació» té especial interés per a professionals de l'educació, la sanitat, la indústria i l'administració pública, una acció emmarcada dins del programa d'acceleració empresarial Castelló Global Program finançat per la Diputació de Castelló, amb la finalitat de contribuir a generar innovació entre les empreses i l'administració local a nivell provincial.