Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

07/02/2020 | SCP

Data: 11 de febrer de 2020
Acte: dia internacional
Títol: «Dona i Xiqueta en la Ciència»
Lloc: Escola de Doctorat i Consell Social i Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals
Hora: matí i vesprada
Entitat: Projecte de Cultura Científica i Ciencia Ciutadana · VIT; Unitat d’Igualtat · VPLI; Escola de Doctorat · ED i Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals · ESTCE

Matí: Escola de Doctorat i Consell Social

10.00 - 10.30 h  #SomCientifiquesUJI

• Photocall, que estarà muntat tot el matí, per a fotografies d’investigadores sènior i en formació del grup de recerca, o que mantenen un vincle especial amb aquest.
  • Les fotografies s’han de difondre tant en les xarxes de l’UJI com en les pròpies de les investigadores (Twitter, Instagram, Facebook), amb les etiquetes #SomCientifiquesUJI, #CienciaUJI i #11F

10.30 - 11.00 h Presentació del Programa UJI-Lamarr

• Eva Alcón, rectora de la Universitat Jaume I

11.00 - 12.00 h Xarrada: «Bona ciència sense dones?»

• Marta Macho Stadler, professora del Departament de Matemàtiques de la Universitat del País Basc. Divulgadora científica, responsable de Mujeres con ciencia, blog de la Càtedra de Cultura Científica de la Universitat del País Basc.

12.00 – 13.30 h «Dones en neurociència»

• María Abellán Álvaro (Universitat de València), Ana Martín Sánchez (Universitat Pompeu Fabra), Lucía Hipólito Cubedo (Universitat de València) i M. Carmen Pastor Verchili (Universitat Jaume I), investigadores en neurociència en diferents etapes de la seua carrera. Presentació divulgativa de la seua recerca i de la seua experiència investigadora com a dones.
  • Sessió organitzada per les professores María José Sánchez Catalán i Esther Castillo Gómez, en col·laboració amb l’Escola de Doctorat i la jornada de l’11 de febrer de la Universitat de València «Dones en Neurociència» (3a edició).

13.30  Presentació del Programa de doctorat sobre Investigació i Perspectiva de Gènere

• Mercedes Alcañiz, directora de la Unitat d’Igualtat (UJI).

Vesprada: Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals

17.30 – 18.00 h Visita del repte Technovation Girls a l’exposició Women of Mathematics

• Les participants en el repte Technovation Girls realitzaran una activitat al voltant de l’exposició Women of Mathematics, que estarà exposada a l’ESTCE.

18.00 – 19.30   Taller per al repte Technovation Girls sobre modelatge 3D i biomecànica

• Les components del repte Technovation Girls visitaran els laboratoris d’informàtica de l’ESTCE i del grup de Biomecànica del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció.