Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència

11/02/2019 | SCP

Data: 11 de febrer de 2019
Acte: dia internacional
Títol: «Dona i Xiqueta en la Ciència»
Lloc: sala de premsa
Hora: matí i vesprada
Entitat: Vicerectorats d'Investigació i Transferència i Promoció Lingüística i Igualtat i Escola de Doctorat. Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana

PROGRAMA

10 h Inauguració de la jornada. Eva Alcón, rectora; Jesús Lancis, vicerector d'Investigació i Transferència; Pilar Safont, vicerectora de Promoció Lingüística i Igualtat; Mercedes Alcañiz, directora de la Unitat d'Igualtat i Lluís Martínez, director del Projecte de Cultura Científica i Ciència Ciutadana.

10.30 h Foto de les investigadores de la Universitat Jaume I amb la rectora en l'Àgora de l'UJI (rellotge de sol, davant Rectorat).

10.30 a 12 h Ponència «Sesgos e innovación de género en la investigación y atención sanitaria». María Teresa Ruiz Cantero, catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública de la Universitat d'Alacant i membre de l'Institut Universitari d'Investigació d'Estudis de Gènere de la UA.

12-13.30 h Taula rodona sobre dones investigadores i recerca amb perspectiva de gènere a l'UJI, moderada per Dora Sales (Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere «Purificación Escribano» de l'UJI). Amb la participació de:

• Pilar Chulia, jove investigadora a la FCJE
  • Naiara Martínez Gómez, jove investigadora a la FCS
  • Antonio López Amores, jove investigador a la FCHS
  • Mª José Ruá, investigadora a l’ESTCE
  • Irene Epifanio López, professora titular d'«Estadística i Investigació Operativa»
  • Ana Felis Ríos, responsable d’I+D d’Al-Farben S.A

13.30 h Presentació del curs de doctorat «Recerca i Perspectiva de Gènere» a càrrec de la directora de la Unitat d'Igualtat, Mercedes Alcañiz.

17.30-18.45 h Visita de les participants en Technovation a les empreses Cuatroochenta i Hackerspace en el Parc Científic,Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec).