15/10/2018 | SCP

Data: 15 d’octubre de 2018
Títol: «El valor de la creativitat i la imaginació: desafiaments en la societat del segle XXI»
Lloc: sala d'actes de l'Escola de Doctorat, Consell Social i Postgrau
Hora: de 9.30 a 14.30 hores
Entitat: Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau de l'UJI en col·laboració amb l'Ajuntament de Castelló

Breu descripció: La Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau en col·laboració amb l'Ajuntament de Castelló ha organitzat la II Jornada «El valor de la creativitat i la imaginació: desafiaments en la societat del segle XXI». que tindrà lloc el dilluns 15 d'octubre, de 9.30 a 14.30 h, a la sala d'actes de l'Escola de Doctorat, Consell Social i Postgrau de la Universitat Jaume I de Castelló, en el marc de les activitats del Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament.

La jornada versarà sobre la importància de treballar la creativitat i la imaginació des de l'educació com a reptes d'aquest nou segle, no únicament per a fer les paus i transformar els nostres conflictes de manera pacífica, sinó per a saber gestionar estats de crisis, fomentar la felicitat, encarar les exigències i rutines de la vida quotidiana i arribar a ser ciutadans més crítics i compromesos.

Ja que la trajectòria de l'educació tradicional ha deixat de costat, majoritàriament, aquests conceptes, per a treballar més en una perspectiva científica i matemàtica, es requereix una reflexió acadèmica per a recuperar la importància del desenvolupament de la imaginació i la creativitat com a competències i habilitats transversals en el currículum educatiu. Així mateix, l'adquisició d'aquestes competències contribuirà a l'educació integral de la nova ciutadania.

Està dirigida a l'alumnat i professorat del màster però oberta als professionals i públic interessat.

PROGRAMA

9.30-10 h: Inauguració: Eva Alcón, rectora de l'UJI; Amparo Marco, alcaldessa de Castelló i Sonia París, vicedirectora de la Cátedra UNESCO de Filosofia per a la Pau
10.30-12.30 h: Conferència Inaugural: Creativity, Critical Thinking and Philosophy with Children, Johanna Haynes (PhD), Plymouth Institute of Education, Regne Unit
12.30-14.30 h: Ponència: Educar per a la transformació social i el canvi: la creativitat i les trobades improbables, Manuela Mesa Peinado, directora CEIPAZ-Fundació Cultura de Pau, Madrid

La jornada comptarà amb traducció simultània a càrrec de SIS Intèrprets.