Congrès: «L’impacte del Reglament Europeu de Protecció de Dades»

16/05/2018 | SCP

Data: 17 i 18 de maig de 2018
Acte: Congrés internacional sobre l'impacte del reglament europeu de protecció de dades: anàlisi nacional i comparada
Lloc : Sala de Graus de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
Hora: Dijous a partir de les 16 hores i divendres a les 9:30 hores
Entitat: Universitat Jaume I

PROGRAMA:

Dijous 17 de maig

16.00 h Inauguració

- Vicent Climent Jordà, rector de la Universitat Jaume I
- Rafael Lapiedra Alcami, degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
- Rosario García Mahamut, catedràtica de Dret Constitucional de la Universitat Jaume I i directora del projecte MINECO “L’impacte del nou Reglament Europeu de Protecció de Dades: anàlisi nacional i comparada” (DER2015-63635-R).

16.30 h Conferència

- “El Reglament Europeu de Protecció de Dades como a  nou marc jurídic europeu en matèria de protecció de dades”, Juan Fernando López Aguilar, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria, membre de la Comissió LIBE en el Parlament Europeu y exministro de Justícia.

17.00 h Taula rodona: "L’impacte sectorial del RGPD (I): desafiaments i principals novetats de la futura LOPD"

- “Panoràmica general de les principals novetats de la futura LOPD”, Rosario García Mahamut, Catedràtica de Dret Constitucional de la Universitat Jaume I.

- “Les transferències internacionals de dades”, Alfonso Ortega Giménez, professor contractat doctor de Dret Internacional Privat de la Universitat Miguel Hernández.

- “Els codis de conducta”, Julián Prieto Hergueta, subdirector general del Registre General de Protecció de Dades de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Modera: Beatriz Tomás Mallén.

18.30 h Descans

18.45 h Taula rodona: "L’impacte sectorial del RGPD (II): l’àmbit laboral"

-  “Les claus de la regulació sobre protecció de dades i la seua incidència en l’àmbit laboral”, Margarita Miñarro Yanini, professora titular de Dret del Treball en la Universitat Jaume I.

- “Implicacions de la normativa sobre protecció de dades en la dimensió individual de les relaciones laborals”, Susana Rodríguez Escanciano, catedràtica de Dret del Treball de la Universitat de Lleó.

- “Implicacions de la normativa sobre protecció de dades en la dimensió col·lectiva de les relacions laborals”, Cristóbal Molina Navarrete, catedràtic de Dret del Treball de la Universitat de Jaén.

Modera: Margarita Miñarro Yanini.

20.00 h Comunicacions

Relators: Jorge Viguri Cordero i Fernando Hernández Guijarro.

20.30 h Finalització de la primera jornada

Divendres 18 de maig

9.30 h Taula rodona:“La protecció de dades davant els tribunals”

- “La jurisprudència europea en matèria de protecció de dades: la labor del TEDH”, Luis López Guerra, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Carlos III, magistrat del Tribunal Europeu de Drets Humans i exvicepresident del Tribunal Constitucional.

- “La jurisprudència constitucional en matèria de protecció de dades: la labor del Tribunal Constitucional”, Pablo Pérez Tremps, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Carlos III i exmagistrat del Tribunal Constitucional.

- “La jurisprudència nacional en matèria de protecció de dades: la labor del Tribunal Suprem”, Pablo Lucas Murillo de la Cueva, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Córdoba y magistrat del Tribunal Suprem.

- “La jurisprudència nacional en matèria de protecció de dades: la labor de la Audiència Nacional”, Nieves Buisán García, magistrada de l'Audiència Nacional (Sala del Contenciós).

Modera: Rosario García Mahamut.

11.00 h Taula rodona: “Anàlisis comparat de l’impacte del RGPD en els Estats membres”

- “L’impacte del Reglament Europeu de Protecció de Dades a Itàlia”, Salvatore Bonfiglio, catedràtic de Dret Comparat i Drets Fonamentals de la Universitat Roma Tre.

- “L’impacte del Reglament Europeu de Protecció de Dades a Espanya” Artemi Rallo Lombarte, catedràtic de Dret Constitucional en la Universitat Jaume I i exdirector de la Agència Espanyola de Protecció de Dades.

- “L’impacte del Reglament Europeu de Protecció de Dades a França”, Olivia Tambou, professora titular de Dret de la Unió Europea en la Universitat Paris-Dauphine.

- “L’impacte del Reglament Europeu de Protecció de Dades al Regne Unit”, David Erdos, investigador en Dret del Centre de Propietat Intel·lectual i Dret de la Informació de la Universitat de Cambridge.

Modera: Cristina Pauner Chulvi.

12.30 h Descans

12.45 h Taula rodona: “Autoritats de control i implementació de la normativa en matèria de protecció de dades”

- “La posició de les autoritats de control en el nou marc regulador de la protecció de dades”, Manuel Medina Guerrero, director del Consell de Transparència i Protecció de Dades d’Andalusia.

- “La protecció de dades i les persones vulnerables en el Consell d’Europa”, Luis Jimena Quesada, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de Valencia y ex president del Comitè Europeu de Drets Socials del Consell de Europa.

- “Novetats del Reglament Europeu de Protecció de Dades i Càmeres Legislatives”, Montserrat Auzmendi del Solar, lletrada directora d’Estudis del Parlament Basc i membre del Consell Consultiu de l’Agència Basca de Protecció de Dades.

- “El Comitè Europeu de Protecció de Dades”, Gloria González Fuster, professora investigadora de la Universitat Lliure de Brussel·les.

Modera: José Díaz Lafuente.

14.15 h Clausura

Diptic

Congrés finançat en el marc del projecte MINECO “L’impacte del nou Reglament Europeu de Protecció de Dades: anàlisi nacional i comparat” (DER2015-63635-R).