08/05/2018 | SCP

Data: Del 8 a l’11 de maig de 2018
Acte: Congrés «La Batalla de Llevant»
Títol: «II Trobada d'Investigadors de les Universitats i Representants d'Ajuntaments, Grups, Entitats i Associacions Cíviques Memorialístiques Valencianes. La Batalla de Llevant»
Lloc: Aula Magna i sala de graus de la FCHS
Hora: 9.30 a 20 hores
Entitat: Universitat Jaume I, Centre de Documentació de Recuperació de la Memòria Històrica de l’UJI, Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana i Grup d’Estudis d’Història Local i Fonts Orals de l’UJI.

Breu descripció: La Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana amb la col·laboració del Centre de Documentació de Recuperació de la Memòria Històrica i el Grup d’Estudis d’Història Local i Fonts Orals de la Universitat Jaume I de Castelló ha organitzat la «II Trobada d'Investigadors de les Universitats i Representants d'Ajuntaments, Grups, Entitats i Associacions Cíviques Memorialístiques Valencianes. La Batalla de Llevant» que tindrà lloc del 8 a l’11 de maig de 2018 a l’Aula Magna i a la sala de graus de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de l’UJI.

Amb motiu dels 80 anys de la Batalla de Llevant, la Segona Trobada és centrarà en analitzar i debatre sobre aquest episodi bèl·lic conegut popularment com la batalla oblidada, ja que durant molts anys ha passat desapercebut a les publicacions historiogràfiques de la Guerra Civil Espanyola. Amb l’increment, en els últims anys, de les investigacions i publicacions envers a aquesta sèrie de combats que es van viure als pobles de Castelló i de Terol entre els mesos d’abril i juliol de 1938, el congrés celebrat a l’UJI pretén donar-li visibilitat acadèmica i docent, i, també, fomentar la seua recerca, per conèixer més àmpliament els fets i els protagonistes d’aquesta data històrica.