Jornada: TICS aplicades a la salut desenvolupades en la Universitat Jaume I Espaitec i OCIT organitzen una jornada sobre les tecnologies de la informació aplicades a la salut que desenvolupa l’UJI

09/04/2018 | SCP

La Universitat Jaume I, a través de l'Oficina de Cooperació en Investigació  i Desenvolupament Tecnològic (OCIT) i el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de l’UJI (Espaitec), organitzen el dimecres 18 d'abril de 2018 en la sala multiusos de l'edifici Espaitec 2 la jornada gratuïta TICS aplicades a la salut desenvolupades en la Universitat Jaume I: recerca, claus, tendències i solucions comercialitzades per empreses Espaitec.

L'aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació en l'àmbit sanitari ha donat lloc a un recent camp de R+D+i que té com a objectiu aprofitar l'enorme potencial de les eines TIC per al desenvolupament de noves solucions que promoguen la salut i el benestar de les persones. És la denominada i-Health o salut digital, un àmbit en el qual la Universitat Jaume I porta treballant amb intensitat des de fa anys per a posar en pràctica el coneixement derivat de la seua aposta pionera per les TIC en un àrea, la sanitària, per a la qual la societat demanda millors solucions.

Aquesta jornada de transferència mostrarà els diferents enfocaments, capacitats i tècniques que ofereixen els grups de recerca de l’UJI, així com les solucions innovadores desenvolupades i comercialitzades per empreses d’Espaitec. Durant l'esdeveniment es donaran a conèixer cinc projectes de recerca desenvolupats en el Campus de Riu Sec i també quatre solucions comercialitzades per empreses instal·lades en el parc científic i tecnològic de Castelló.

Aquesta iniciativa està oberta a tota la comunitat universitària i el teixit empresarial castellonenc interessat en Tics i salut, especialment a professionals del sector mèdic, investigadors d'altres universitats i start-ups que operen en el sector de la salut digital. L'objectiu és afavorir la transferència de coneixement i tecnologia entre grups de recerca de l’UJI i empreses vinculades a Espaitec, i donar a conèixer al teixit empresarial de la província de Castelló les tendències, novetats i recerques desenvolupades en e-Health en l'àmbit de l'ecosistema de l’UJI.

La jornada compten amb el suport de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana i s'emmarca dins d'un conjunt d'accions de comunicació organitzades per Espaitec per a fomentar la divulgació de ciència i tecnologia en la província de Castelló. En concret, amb aquest esdeveniment dóna començament un nou cicle de jornades S2B & B2S transfer organitzades per Espaitec i l’OCIT per a fomentar la transferència de tecnologia i coneixement entre universitat i empresa.

Formulari d’inscripció

Agenda de la jornada