Conferència: «Contracteu-me, sóc matemàtic» per Enrique Zuazua Cicle de conferències: Matemàtiques i societat a Castelló

11/04/2018 | SCP

Data: 11 d'abril de 2018
Acte: Cicle de conferències: Matemàtiques i societat a Castelló
Títol: «Contracteu-me, sóc matemàtic»
Ponent: Enrique Zuazua. Universitat Autònoma de Madrid, Universitat de Deusto
Lloc: Llotja del Cànem
Hora: 18 hores
Entitat: Universitat Jaume I

Enrique Zuazua (Eibar, Guipúscoa, 1961) és catedràtic de Matemàtica Aplicada de la Universitat Autònoma de Madrid des de 2001 i director de la Càtedra de Matemàtica Computacional del Centre de Recerca DeusToTech de la Universitat de Deusto des de 2016.

En 2008 va ser fundador i primer director científic del BCAM - Basque Center for Applied Mathematics, impulsat pel Govern Basc amb l'objecte de promoure la recerca en els aspectes més computacionals, aplicats i multidisciplinaris de les Matemàtiques. Allí va dirigir l'equip de recerca "Partial Differential Equations, Control and Numerics" en la seua qualitat de Distinguished Ikerbasque Professor de la Fundació Basca per a la Ciència Ikerbasque.

El seu camp de recerca abasta diversos àmbits de la Matemàtica Aplicada: equacions en derivades parcials, el control de sistemes i l'anàlisi numèrica, temes interrelacionats entre si i que tenen com a objectiu final poder modelar, analitzar, simular computacionalment i contribuir finalment al control i disseny de diferents fenòmens naturals i la resolució de problemes provinents de la ciència i la tecnologia: propagació d'ones en xarxes, disseny òptim de formes en aeronàutica, etc.

Ha sigut professor visitant en diferents institucions internacionals de prestigi, tals com el Courant Institute de Nova York, les Universitats de Minnesota i Arrisse a Estats Units, l'Isaac Newton Institute de Cambrige, la Universitat Pierre i Marie Curie, l'Escola Politècnica de París, etc. En l'actualitat és professor visitant del Laboratoire Jacques-Louis Lions de la Universitat Pierre i Marie Curie de París.

Va ser investigador coordinador impulsor del Projecte Consolider Mathematica i-math del Programa Consolider-Enginy 2010. Ha col·laborat també en el desenvolupament de projectes industrials, en particular amb la indústria aeronàutica a través d'Airbus Operations SL. Durant el període 2010-2014 va ser l'investigador principal del Advanced Grant de la European Research Council (ERC) – NUMERIWAVES. Ha sigut també membre del grup promotor de l'Institut Mixt de Ciències Matemàtiques ICMAT, així com gestor del Programa de Matemàtiques del Pla Nacional (2001-2004).

Entre els seus nombrosos guardons destaca el Premi Nacional Julio Rei Pastor 2007 en “Matemàtiques i Tecnologies de la Informació i Comunicació”.

En 2014 va ser nomenat Doctor Honoris causa per la Université de Lorraine a França i en 2015 membre de nombre de l'Acadèmia Europea i Ambaixador de la Driedrich Alexander Universität, Erlangen-*Nürnberg.

El professor Zuazua explica a més amb àmplia experiència en el camp de la divulgació científica, com ho testifiquen els seus diferents premis obtinguts per aquesta activitat, les seues diferents col·laboracions amb diferents emissores de radi i televisió del País Basc i la seua pàgina web dedicada a la divulgació, http://enzuazua.net.