Exposicions a l'espai cultural Menador

22/03/2017 | SCP

Data: del 24 de febrer al 24 d’abril de 2017
Acte: exposició
Títol: «Universitat Jaume I de Castelló, 25 anys de realitats»
Lloc: espai cultural Menador
Entitat: Facultat de Ciències Humanes i Socials de l'UJI
Horari: de dimarts a dissabtes de 10 a 14 h i de 17 a 20 h, diumenges i festius de 10 a 14 h. Dilluns tancat.
Els dies de les Festes de la Magdalena (del 21 al 24 de març) i la Setmana Santa (del 13 al 16 d’abril) l'horari de sala serà de 10 a 14 h. La sala romandrà tancada els dies 18, 19, 25 i 26 de març.

Més informació: La mostra Universitat Jaume I de Castelló, 25 anys de realitats, un homenatge a la societat de Castelló i les seues comarques i al seu somni d'una universitat pública, un reconeixement a totes les persones que han fet possibles aquests 25 anys de realitats. L'exposició compta com a comissària amb Rosa Agost, degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de l’UJI, que és a més autora dels poemes i els textos que acompanyen la mostra.

Per la seua banda, la sala polivalent del Menador acull la instal·lació audiovisual Sputtering de Jorge Isla. Sputtering és el procés físic que provoca el parpelleig d'una llum fluorescent. Un efecte invisible per a l'ull humà, a causa de la seua freqüència retiniana, però explorable a través d'una càmera fotogràfica configurada amb els paràmetres adequats. Mitjançant la seqüència d'imatges, Jorge Isla cerca mostrar la capacitat d'una càmera enfront de les limitacions de la vista, i com la fotografia és capaç de percebre aqueix parpelleig o flickering a diferència de l'ull humà.

L’oferta expositiva es completa amb el Museu Pedagògic de Castelló.