Conferència "Empleabilidad laboral de los universitarios, bienestar y 'bien ser'" Impartida per José M. Peiró, catedràtic emèrit de la Universitat de València

09/02/2023 | FCS

Data: 3 de març de 2023

Horari: des de les 13:30 fins a les 15:30 hores

Acte: Conferència

Títol: Empleabilidad laboral de los universitarios, bienestar y "bien ser"

Lloc: Sala d'Actes de la Facultat de Ciències de la Salut

Ponent: José M. Peiró, catedràtic emèrit de Psicologia de les Organitzacions, i acadèmic de numero de l'Academia de Psicología de España. Ha sigut president de l'Asociación Internacional de Psicología Aplicada i director fundador de l'Instituto Universitario de Investigación IDOCAL, a més de  moltes altres càrrecs i reconeixements, tant nacionals com internacionals. Reconegut investigador amb nombroses publicacions, la seua investigació se centra en la inserció laboral dels joves, la prevenció de riscos psicosocials, el capital humà i social, qualitat de servei, clima i cultura en les organitzacions, equips de treball, aspectes psicosocials de les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) i gestió i desenvolupament dels recursos humans.

Breu resumen: La ocupabilitat dels egressats és un repte fonamental de les universitats i dels propis estudiants, que està cobrant cada vegada més importància. Existeixen diversos factors contextuals i personals que incideixen en aqueixa ocupabilitat. Entre els primers cal considerar les transformacions del mercat laboral i d'un entorn més ampli que inclouen aspectes com la digitalització, el canvi climàtic, els reptes de la globalització, etc. Entre els segons és important considerar la preparació, les competències i una sèrie de característiques personals, i qualificacions acadèmiques i professionals que han de contribuir a l'adquisició i desenvolupament de les competències professionals.
L'ocupabilitat és un element bàsic i necessari per al desenvolupament d'una carrera professional. Un component essencial d'aqueixa carrera és la realització personal amb propòsit i amb una missió com a professional. A més, això, ha de contribuir al benestar personal i professional i al propòsit, significat i autorealització personal (‘bé-ser’).

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut