13/11/2017 | FCJE

La reforma del Codi Penal, aprovada per la LO 1/2015 i LO 2/2015, així com les novetats introduïdes en LO 4/2015 són molt profundes i afecten a matèries bàsiques. Açò exigeix una urgent actualització de tots els operadors implicats en l'aplicació de la llei penal.
Al mateix temps, s'adverteixen canvis en la realitat criminològica que exigeixen ser atesos mentre que nous reptes per a la política criminal. Actualment, el Grup de recerca està centrat en l'anàlisi d'aquesta qüestió en l'àmbit dels menors, tant com a víctimes especialment vulnerables quant en la seua condició de responsables penals de conductes que presenten peculiaritats en el marc de la criminalitat juvenil. Per aqueixa raó, s'ha donat entrada a ponències que adoptaran preferentment aquesta perspectiva com a model d'anàlisi.
Els greus actes comesos recentment a París fan obligatori a més, una anàlisi del com s'ha arribat a açò i què es pot fer per a intentar, en la mesura del possible, que es repetisquen en el futur.

Data: 9 i 10 de novembe de 2017

Lloc:
Dia 9 sessió del matí:
Saló d'actes de l'edifici del Consell Social.
Dia 9 sessió vesprada: Aula Magna de la Facultat de Ciències Humanes i Social.
Dia 10: Sala de Juntes de l'edifici de Rectorat.

Inscripcions:  https://goo.gl/kvzg3r

Preu: Comunitat universitaria gratuït, peronas externes UJI 50€

Directors: María Luisa Cuerda Arnau, Cristina Guisasola Lerma i Antonio Fernández Hernández

Notícia i imatges del congrés