Ocupabilitat en la quarta revolució industrial Humanitats: Estudis Interculturals i Història i Patrimoni

24/02/2020 | FCHS

13 de març de 2020
De 9.30 a 13.45 i de 15.00 a 19.00 h

Aula: HC1114AA (matí) i HA0203AI (vesprada)

Aquest és un taller sobre ocupabilitat en l'àmbit de les Humanitats: Estudis Interculturals i Història i Patrimoni. El taller, l'imparteix Ana López-Gobernado, co-directora executiva i directora internacional d'operacions de l'aliança de portals d'ocupació The Network, amb seu a Brussel·les. Aquesta activitat representa una oportunitat per incrementar l'ocupabilitat de l'alumnat i té per objectiu l'adquisició d'estratègies d'ocupabilitat desenvolupant mètodes efectius per acarar processos de selecció. L'activitat permet a l'alumnat conèixer l'entorn de la cerca de feina i les noves tendències del reclutament en línia.

Actualment, la quarta revolució industrial suposa transformacions estructurals que imposen canvis en la mentalitat laboral i exigeixen adaptacions en les competències per a l'ocupabilitat. La globalització i els canvis tecnològics comporten la redefinició del concepte de treball i de les estratègies de cerca de feina. L'obsolescència de la feina "de coll blanc" (white collar) suposa una amenaça a la població de classe mitjana, la més àmplia del planeta.

Per a les noves generacions (milenials i centenials) que s'enfronten per primera vegada al món laboral, l'entorn "vuca" (volatilitat, incertesa, complexitat i ambigüitat) en què vivim els fa especialment vulnerables. Aquest entorn, a més, planteja una bretxa de valors entre els nous i futurs "ocupats" i les generacions en càrrecs de responsabilitat i decisió empresarial (baby boomers i generació x).

En aquest entorn 'vuca', canviant, volàtil i de màxima incertesa, aquest curs es presenta a l'alumnat de l'UJI com un GPS, una eina d'orientació que els permeta seguir el camí més productiu per a les noves exigències socials. Per tant, l'objectiu d'aquest seminari és apropar l'alumnat de l'UJI a la nova realitat laboral per oferir-los l'oportunitat de conèixer les noves tendències i desafiaments del mercat laboral i incrementar la seua preparació i autoeficàcia a l'hora d’enfrontar-se a les diferents situacions en què es puguen trobar en la cerca de feina. D'una manera dinàmica i pràctica, es mostraran eines i pautes a seguir per a realitzar amb èxit estratègies de cerca de feina. Així mateix s'analitzaran les noves oportunitats laborals que el nou paradigma ofereix per als estudis d'Humanitats: Estudis Interculturals i Història i Patrimoni.

Per a la realització de les dinàmiques i diferents sessions pràctiques és imprescindible donar-se d'alta prèviament en algun dels portals d'ocupació espanyols o estrangers (InfoJobs, etc.).

Estructuració de les sessions

• Introducció i agenda
  • Aliança i kanban board del seminari
  • Reverse Feedback. Com destruir i reconstruir pors i creences
  • Veritats i mentides de la cerca de feina. Elements bàsics de l'estratègia de cerca de feina
  • Valors i treball. De Maslow a Barrett. Debat de valors
  • Competències transferencials. Per a què més serveix el que saps fer
  • Matriu aranya
  • Autoconeixement i DAFO
  • Upskilling i reskilling, globotics, IA i machine learning. Noves sortides professionals
  • Recerca de feina en línia. ATS, job Distributors, portals d'ocupació, portals d'ocupació, career sites, agregadors, ETT, consultores de selecció i headhunters
  • Cerca de feina en directe
  • Pla d'acció

Sobre Ana Lopez Gobernado i careerfully

Ana és codirectora executiva i directora d'operacions a The Network, l'aliança internacional de portals d'ocupació. Porta més de 13 anys treballant en el sector del reclutament en línia internacional. A més, com a cap i cor de careerfully, Ana posa a disposició la seva experiència acumulada com a consultora de carrera i assessora estratègica perquè l'apassiona ajudar les persones trobar el seu valor per portar-los cap al camí de l'avanç professional.

L'activitat té una durada de 8 hores, distribuïdes en dues sessions de matí i vesprada. Per tal de poder fer un seguiment personalitzat de les persones assistents durant el taller, es limita el nombre de places a 25 persones.

Aquest taller s'adreça a les titulacions d'Humanitats: Estudis Interculturals i HIstòria i Patrimoni i és diferent de l'oferit per a les titulacions de Traducció i Interpretació i Estudis Anglesos en el mes de desembre de 2019 i el que s'ofereix en el mes d'abril per a les titulacions de Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual.

Inscripció gratuïta: plataforma d'inscripció

Places disponibles: 25