Curs gratuït: "De la discriminació als delictes d’odi: la invisibilitat i victimització dels gèneres"

31/10/2018 | FCHS

Els delictes contra membres de gèneres determinats per la seua pertinença al grup definit pel gènere són objecte de debat en l'àmbit jurídic internacional i es multipliquen dia a dia les veus que reclamen una consideració dels delictes per raó de gènere com a delictes d'odi. Els danys psicològics i socials que produeixen aquest tipus de delictes reclamen un tractament especial, ja que la victimització d'una persona es determina pels seus atributs de grup i, alhora, els efectes del delicte afecten al grup al qual pertany en el seu conjunt.

Aquest curs de 20 hores té com a objectiu fer accessibles els elements d'aquest debat a futurs professionals del dret, l'administració i la comunicació, així com sensibilitzar sobre els elements clau que permetran una presa de consciència de la gravetat de la discriminació i la victimització per motius de gènere.

Aula: Sala de Graus "Germà Colon Domènech", HA0114FR (Facultat de Ciències Humanes i Socials)

Inscriviu-vos en aquest enllaç.

Inscripció prioritària per a agents judicials i policials.
Qui assistisca a un mínim del 80% de les sessions rebrà un certificat d'assistència en finalitzar el curs. Cal signar el full de control d'assistències en cada sessió.
Homologació d'activitat formativa de la Generalitat Valenciana sol·licitada.

5 de novembre

14.30-16.30 h: El biaix de gènere en els mitjans de comunicació, Alfonso Sánchez Moya

16.30-18.30 h: Discriminació, odi i gènere, Eva Pons

6 de novembre