Com us heu d'autenticar per accedir als serveis tecnològics?

Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  • Autenticació autenticar AUTENTICACIUSUARIICLAUDACCS

    Pantalla per a autenticar-se i accedir als serveis i recursos tecnològics de l'UJI

Per a desenvolupar el vostre treball utilitzareu eines informàtiques, ja que la gestió de l’UJI es basa principalment en l’ús de la tecnologia. Necessiteu el compte d’usuari i la clau d'accés que us permetrà, entre d’altres, accedir al correu electrònic, als sistemes de gestió i als sistemes informàtics. Vegeu Ajuda amb la gestió de compte d'usuari i clau d'accés a l'UJI per a obtindre més informació. També és convenient que consulteu el document Política de les claus d'accés per a conéixer les bones pràctiques d'ús del compte d'usuari corporatiu i el document Eines bàsiques per a comprovar l'activitat del compte d'usuari per conèixer com detectar si el compte ha estat compromès i com protegir l'ordinador.

Tota persona vinculada amb l'UJI, ja siga PAS, PDI, estudiantat, Guest, Senior o Sauji, disposa d’un compte d’usuari per a utilitzar-lo en els diversos serveis electrònics. Cada persona pot disposar d’un únic compte d’usuari/ària i aquest no pot ser impersonal, és a dir, ha d’estar necessàriament lligat a una persona física. El nom d’usuari es forma a partir de la combinació del nom i cognoms de la persona segons la disponibilitat que hi ha en els servidors. No s’accepten peticions de compte amb noms de servei i/o activitat. 

Quan intenteu accedir a una aplicació o a alguna zona privada per a consultar arxius protegits de la comunitat, es mostrarà el punt únic d'Inici de sessió, també conegut com a Single Sing On (SSO). Cal que us autentiqueu amb el vostre nom d'usuari i clau d'accés o amb el certificat digital. Només haureu d’autenticar-vos una vegada i tindreu accés a qualsevol aplicació que requerisca les credencials. Una vegada autenticat, el sistema us adreçarà automàticament a la zona privada o l'aplicació a la qual desitgeu accedir.

Cal ressaltar que l’ús del certificat digital personal ofereix una sèrie de característiques no disponibles amb la combinació tradicional de nom d’usuari/ària i contrasenya, com és la consulta de l’estat del compte i el desbloqueig d’aquest (per haver superat un nombre màxim d’intents erronis o per caducitat de la contrasenya). Aquesta combinació (nom d'usuari i contrasenya) encara l’utilitzen altres serveis no relacionats amb les aplicacions web, com són l’accés interactiu als servidors de comptes i l’accés al correu mitjançant clients de correu natius (Outlook, Mozilla). 

 


Què ocorre quan acaba la vinculació amb l’UJI? 

Quan acaba la vostra vinculació laboral amb l'UJI, el sistema elimina els accessos que heu pogut tenir durant el període en què desenvolupàveu el vostre treball i queda únicament actiu el vostre usuari de correu electrònic. Un mes abans de caducar el vostre compte, rebreu un correu electrònic informatiu que us ofereix la possibilitat de renovar-lo per un període determinat més.   

Com s'assabenteu del temps que us queda del vostre compte?

Podeu saber quins són els comptes d’usuari, les bústies compartides, els àlies i les llistes de correu a les quals esteu subscrits i les dates d’inici i finalització en l'aplicació Consulta i gestió de llistes, bústies i àlies dins d’IGLUPer a més informació sobre el seu funcionament vegeu el manual Consulta i gestió de llistes, bústies i àlies

Com podeu recuperar la informació del vostre compte d’usuari? 

El Servei d’Informàtica realitza còpies de seguretat regularment dels comptes. Això vol dir que es pot recuperar informació que hi havia emmagatzemada en un compte eliminat del servidor fins al dia en què s'ha realitzat la còpia. 

On heu d’acudir quan tingueu un problema amb les claus d’accés? 

Si no recordeu l’usuari i/o clau d’accés, heu d’accedir a la pàgina d’autenticació de l’UJI http://sso.uji.es, polsar sobre Has oblidat la teua clau d’accés? i seguir les indicacions. Trobareu tota la informació relacionada amb problemes amb la clau d’accés a la pàgina web del Servei d’Informàtica. Heu d'anar a l'apartat Problemes amb la clau d’accés, situat en el menú lateral dret. El servei que gestiona les claus d’accés a l’hora de la recuperació és InfoCampus (Oficina d'Informació i Registre). Hi podeu contactar a través del tèlefon 964 38 7777 o de l’adreça electrònica: info@uji.es Com a últim recurs, podeu consultar el document SSO: Com fer servir el mecanisme 'No recordo cap dada'.

També podeu obtenir més informació en el següent document FAQ SI - Preguntes i respostes més freqüents

Imatge de la pàgina web del Servei d'Informàtica de l'UJI