Infermeria

29/11/2021 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

A la Universitat Jaume I, a partir del curs acadèmic 2011/12, s’implanten els estudis del grau en Infermeria. Es tracta d’estudis regulats per directives comunitàries, la qual cosa significa que, quan l’estudiantat finalitza la seua formació és  infermer o infermera responsable de cures generals, en l’entorn europeu.

La durada dels estudis és de 4 anys i en primer curs s’adquireix una formació bàsica que té com a objecte conèixer els aspectes biopsicosocials de les persones.

Durant els cursos segon, tercer i quart, la formació es realitza entre les aules de la universitat i els espais clínics, d’hospitals i centres d’atenció primaria de l’entorn de Castelló, sempre sota la tutela de professionals docents i assistencials degudament coordinats. L’estudiantat pren contacte progressiu amb els espais de salut i malaltia, de manera que en finalitzar la carrera estarà en condicions d’exercir la professió d’infermer o infermera responsable de cures generals.

Per a aconseguir aquest objectiu, la Universitat posa a disposició de la societat un equip humà competitiu, amb una formació sòlida així com un conjunt d’espais adequats, que faciliten l’aprenentatge de coneixements i habilitats necessaris en la formació de professionals del segle XXI capaços d’exercir una professió de servei, com és la infermeria.

La nostra missió és tractar de crear un entorn d’aprenentatge personalitzat que combine la professionalitat amb els valors ètics  i cobrir les expectatives de l’estudiantat.


Eladio Joaquín Collado Boira

Responsable del grau en Infermeria

colladoe@uji.es

Accés i admissió

Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, vies d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.

Perfil d’ingrés

El perfil d’ingrés de les persones que vulguen accedir als estudis de Grau en Infermeria implica:

- Compartir el compromís social de totes les professions de la salut de tenir cura de les persones i d’ajudar a promoure, millorar o restablir la salut de la població, amb la idea de treballar en equip en els diversos contextos sanitaris i sociosanitaris existents.

A més seria convenient que l’estudiantat tinguera una formació prèvia i un conjunt d’habilitats que li faciliten l’adquisició de les competències que s’associen a aquesta titulació:

- Ús correcte de la llengua castellana, oral i escrita, ja que és una eina de treball fonamental per a poder extreure les idees principals d’un text, sotmetre a judici crític el que s’afirma, ser capaç de contrastar amb unes altres fonts i tractar amb rigor la informació externa.

- Maneig bàsic de l’idioma anglès.

- Ús bàsic de les tecnologies, com saber editar un text, una imatge un vídeo, construir una base de dades, treballar amb un full de càlcul o configurar un compte de correu.

 

Oferta de places i procediment d’admissió

Per a accedir a la universitat és important que tingues en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:

 

Oferta de places...

  • En el grau en Infermeria s’ofereixen 120 places.
     

La nota de tall o d’accés...
 

  • És la nota de l’última persona que ha accedit a la titulació.
  • No està predeterminada, ja que depèn de l’oferta de places i de la demanda per part de l’estudiantat que la sol·licita.
  • Si una titulació està molt sol·licitada la nota d’accés tendeix a ser alta.
  • S’ha de considerar com un referent, ja que varia cada any.

Per exemple, si en Infermeria s’han oferit 120 places i la nota de tall per a un determinat any ha sigut 10,574, això significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el número 120) tenia aquesta qualificació.

Notes de tall

 

Preinscripció

  • S’han d’indicar les carreres que vols cursar per ordre de preferència.
  • La sol·licitud per a cursar una determinada carrera ha de fer-se d’acord amb els procediments, els impresos i els terminis de la comunitat autònoma on es vol accedir.

Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any també es pot sol·licitar.

Més informació

 

Llistes d’espera

  • Cada universitat estableix un determinat procediment per a l’adjudicació de les places que queden vacants.
     

Més informació

 

Matrícula

  • Cada universitat té un procediment i un període de matrícula (a l’UJI sol ser la segona quinzena de juliol).
  • A l’UJI es formalitza la matrícula de forma no presencial per Internet.

Més informació

 

Permanència i rendiment

Permanència en primer curs

  1. L’estudiantat matriculat per primera vegada en el primer curs d’un estudi de grau a la Universitat Jaume I ha de superar un mínim del 20 % del total de crèdits matriculats.
  2. L’estudiantat que no supere aquest mínim només podrà matricular-se, en el curs acadèmic següent en què es matricule, d’assignatures de primer curs o fer la preinscripció en un estudi de grau diferent.
  3. A aquest efecte, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

Rendiment acadèmic

  1. L’estudiantat que es matricule per segona vegada o posteriors en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats en cadascun d’aqueixos dos anys, ha d’estar un curs acadèmic sense matricular-se o fer la preinscripció en un estudi de grau diferent.
  2. No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.
  3. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

Més informació

Pla d'estudis

Coneix les assignatures, professorat, competències del títol, responsables acadèmics, etc.

Assignatures, guia docent i horaris

En el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), trobaràs tota la informació relacionada amb cada assignatura del grau (horaris, aules, professorat, temaris, dates d'examen, sistema d'avaluació, guies docents, ....): Consulta SIA.

Organització dels estudis

Resum de crèdits 

Primer curs

Anatomia Humana (FBB)

Microbiologia (FBB)

Bioestadística (FBB)

Bioquímica (FBB)

Fisiologia Humana (FBB)

Psicologia (FBB)

Ètica i Legislació (FB)

Anglès Aplicat a les Ciències de la Salut (FB)*

Nutrició Humana (FB)

Farmacologia Bàsica i Administració de Medicaments (FB)

Segon curs

Determinants de Salut (OB)

Salut Pública (OB)**

Programes de Salut en Infància, Adolescència i Edat Reproductiva (OB)

Programes de Salut en Persones Adultes i Persones Majors (OB)

Fonaments Teòrics i Metodològics (OB)

Cures Bàsiques d’Infermeria (OB)

Cures d’Infermeria en Processos Osteoarticulars (OB)

Cures d’Infermeria en Processos Digestius, Renals i Endocrins (OB)

Cures d’Infermeria en Processos Cardiovasculars i Respiratoris (OB)

Tercer curs

Cures de la Dona (OB)

Cures en la Infància i l’Adolescència (OB)

Cures d’Infermeria en Persones Majors (OB)

Cures de Salut Mental (OB)**

Cures en les Malalties Transmissibles (OB)

Cures en les Malalties Neurològiques i Sensorials (OB)

Cures Oncològiques (OB)

Processos Crònics (OB)

Gestió de Cures en l’Àmbit Sociosanitari (OB)

Quart curs

Cures Pal·liatives (OB)

Cures d’Infermeria en Urgències i Emergències (OB)

Cures Crítiques (OB)**

Optativa 1 (OP)

Optativa 2 (OP)

Optativa 3 (OP)

Treball de Final de Grau (TFG)1**

Itinerari 1: Equitat en Salut

Cures de Salut i Gènere

Transculturalitat i Cura

Cooperació per al Desenvolupament

Treball de Final de Grau (TFG)

Itinerari 2: Cures en Situació de Dependència

Habilitats Socials per a la Cura

Autocura i Dependència

Institucionalització i Salut

Treball de Final de Grau (TFG)

Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en www.sia.uji.es.

1Per a cursar l’assignatura Treball de Final de Grau (TFG) s'han d'haver superat 168 crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB) / formació bàsica de branca (FBB) i obligatòries (OB).

Les pràctiques externes, en forma de rotatori clínic, suposen el 50% de temps dels cursos 2n, 3r i 4t, i es realitzen en centres assistencials dels departaments de salut de Castelló.

*Docència en llengua estrangera.

**Docència parcial en llengua estrangera.

Competències MECES, genèriques i específiques

En el Grau en Infermeria, es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:

  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi;
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi;
  • Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica;
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat;
  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències genèriques i/o específiques avaluables corresponents als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.

G - COMPETÈNCIES GENÈRIQUES

CG1 - Coneixement d'una llengua estrangera

E - COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES

E01 Conèixer i identificar l'estructura i funció del cos humà. Comprendre les bases moleculars i fisiològiques de les cèl·lules i els teixits.
E02 Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. Seleccionant les accions adequades per a proporcionar ajuda en les mateixes.
E03 Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seua autorització, ús i indicació, i els mecanismes d'acció dels mateixos.
E04 Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i/o efectes derivats de la seua administració i consum.
E05 Conèixer i valorar les necessitats nutricionals de les persones sanes i amb problemes de salut al llarg del cicle vital, per a promoure i reforçar pautes de conducta alimentària saludable.
E06 Identificar els nutrients i els aliments en què es troben.
E07 Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades.
E08 Aplicar les tecnologies i sistemes d'informació i comunicació de les cures de salut.
E09 Conèixer els processos fisiopatològics i les seues manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital.
E10 Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per a proporcionar ajuda en les mateixes.
E11 Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament.
E12 Utilitzar estratègies i habilitats que permeten una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seues preocupacions i interessos.
E13 Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat.
E14 Conèixer i identificar els problemes psicològics i físics derivats de la violència de gènere per a capacitar a l'estudiant en la prevenció, la detecció precoç, l'assistència, i la rehabilitació de les víctimes d'aquesta forma de violència.
E15 Identificar, integrar i relacionar el concepte de salut i les cures, des d'una perspectiva històrica, per a comprendre l'evolució de la cura d'infermeria.
E16 Comprendre des d'una perspectiva ontològica i epistemològica, l'evolució dels conceptes centrals que configuren la disciplina d'infermeria, així com els models teòrics més rellevants, aplicant la metodologia científica en el procés de cuidar i desenvolupant els plans de cures corresponents.
E17 Aplicar el procés d'infermeria per a proporcionar i garantir el benestar, la qualitat i seguretat a les persones ateses.
E18 Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria.
E19 Dirigir, avaluar i prestar les cures integrals d'infermeria, a l'individu, la família i la comunitat.
E20 Capacitat per a descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per a proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat.
E21 Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut.
E22 Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut-malaltia.
E23 Identificar els factors relacionats amb la salut i els problemes de l'entorn, per a atendre a les persones en situacions de salut i malaltia com a integrants d'una comunitat.
E24 Identificar i analitzar la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups.
E25 Aplicar els mètodes i procediments necessaris en el seu àmbit per a identificar els problemes de salut més rellevants en una comunitat.
E26 Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes de salut.
E27 Educar, facilitar i recolzar la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides de la qual estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort.
E28 Conèixer les alteracions de salut de l'adult, identificant les manifestacions que apareixen en les seues diferents fases.
E29 Identificar les necessitats de cura derivades dels problemes de salut.
E30 Analitzar les dades arreplegades en la valoració, prioritzar els problemes del pacient adult, establir i executar el pla de cures i realitzar la seua avaluació.
E31 Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars.
E32 Seleccionar les intervencions encaminades a tractar o prevenir els problemes derivats de les desviacions de salut.
E33 Tenir una actitud cooperativa amb els diferents membres de l'equip.
E34 Identificar les característiques de les dones en les diferents etapes del cicle reproductiu i en el climaterio i en les alteracions que es poden presentar proporcionant les cures necessàries en cada etapa.
E35 Aplicar cures generals durant el procés de maternitat per a facilitar l'adaptació de les dones i els nounats a les noves demandes i prevenir complicacions.
E36 Conèixer els aspectes específics de les cures del nounat.
E37 Identificar les característiques de les diferents etapes de la infància i adolescència i els factors que condicionen el patró normal de creixement i desenvolupament.
E38 Conèixer els problemes de salut més freqüents en la infància i identificar les seues manifestacions.
E39 Analitzar les dades de valoració del xiquet, identificant els problemes d'infermeria i les complicacions que poden presentar-se.
E40 Aplicar les tècniques que integren la cura d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els xiquets i els seus cuidadors.
E41 Seleccionar les intervencions dirigides al xiquet sa i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnostic i tractament.
E42 Ser capaç de proporcionar educació per a la salut als pares o cuidadors primaris.
E43 Comprendre els canvis associats al procés d'envellir i la seua repercussió en la salut.
E44 Identificar les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques i de formes de vida associades al procés d'envellir.
E45 Conèixer els problemes de salut més freqüents en les persones majors.
E46 Seleccionar les intervencions cuidadores dirigides a tractar o a prevenir els problemes de salut i la seua adaptació a la vida diària mitjançant recursos de proximitat i suport a la persona anciana.
E47 Conèixer el Sistema Sanitari Espanyol.
E48 Identificar les característiques de la funció directiva dels serveis d'infermeria i la gestió de cures.
E49 Conèixer i ser capaç d'aplicar les tècniques d'adreça de grups.
E50 Conèixer la legislació aplicable i el codi ètic i deontològic de la infermeria espanyola, inspirat en el codi europeu d'ètica i deontologia d'infermeria.
E51 Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privadesa, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família.
E52 Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors.
E53 Conèixer els problemes de salut mental més rellevants en les diferents etapes del cicle vital, proporcionant cures integrals i eficaces, en l'àmbit de la infermeria
E54 Conèixer les cures pal·liatives i control del dolor per a prestar cures que alleugen la situació dels malalts avançats i terminals.

CC1. Capacitat per a afrontar pacients hospitalitzats en Unitats de vigilància intensiva.
CC2. Capacitat per a afrontar problemes en Unitats de cures neonatals.

EN01 Conèixer els fonaments químics, bioquímicos i biològics de la composició dels aliments.
EN02 Conèixer les bases i fonaments de l'alimentació i la nutrició humana.
EN03 Conèixer i identificar les necessitats nutricionals en les diferents etapes de la vida.

E01.01 Conèixer i identificar diferents parts dels aparells i sistemes del cos.
E01.02 Conèixer i utilitzar de forma adequada la terminologia relativa a l'estructura i funció del cos humà.
E01.03 Ser capaç de seleccionar, sintetitzar i relacionar els coneixements anatòmics segons la seua aplicació clínica i necessitats pràctiques.
E01.04 Identificar components anatòmics en simulació (activitat de laboratori).
E01.05 Associar estructures anatòmiques i identificar les seues funcions.
E01.06 Comprendre les bases moleculars i fisiològiques de les cèl·lules i els teixits.
E01.07 Identificar microorganismes comuns i diferents formes de contagi i propagació.
E01.08 Identificar les principals característiques microscòpiques de cèl·lules, teixits i òrgans humans.
E01.09 Conèixer i identificar els diferents mitjans de cultiu utilitzats per a la reproducció de microorganisme.
E01.10 Conèixer i aplicar els principis i mètodes de prevenció i control de la infecció nosocomial.

E04.1 Identificar, distingir i aplicar les diferents vies d'administració de medicaments.

E26.01 Conèixer l'estadística aplicada a les Ciències de la Salut.
E26.02 Coneixement rellevant i capacitat per a aplicar tecnologia i informàtica a les cures de salut.
E26.03 Capacitat per a identificar, interpretar i comunicar els resultats dels estudis en l'àmbit de les Ciències de la Salut (nivell bàsic).
E26.04 Conèixer els sistemes d'informació sanitària.
E26.05 Coneixement rellevant i capacitat per a utilitzar els recursos informàtics, per a l'anàlisi de dades i altres eines d'avaluació de l'estat de salut d'una població.

ANEU01. Utilitzar estratègies i habilitats que permeten una comunicació en idioma modern amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seues preocupacions i interessos.

UE1. Capacitat per a afrontar situacions de risc vital.
UE2. Realitzar suport vital avançat.
UE3. Capacitat d'afrontar situacions de risc extrahospitalàries.

T01. Capacitat de fer valdre els judicis clínics per a assegurar que s'aconsegueixen els estàndards de qualitat i que la pràctica està basada en l'evidència.

PC Competència pràctica clínica/tutelada: Incorporar en la pràctica clínica, en institucions sanitàries i no sanitàries (acreditades que s'ajusten a la consecució d'objectius d'aprenentatge) i en entorns comunitaris, els valors professionals, competències de comunicació assistencial, raonament clínic i judici crític, integrant els coneixements, habilitats i actituds de la infermeria, basats en principis i valors, associats als objectius generals del títol i en les competències específiques que conformen la matèria.

TFG1. Ser capaç d'exposar l'adquisició de competències relacionades amb saber ser infermer responsable de cures generals.
TFG2. Capacitat per a qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament un ventall d'informació i fonts de dades que faciliten l'aplicació de cures d'infermeria de qualitat, així com faciliten la decisió del pacient.
TFG3. Ser conscients de la necessitat de fonamentar la pràctica infermera en els resultats obtinguts de la recerca científica i en la millor evidència disponible.
TFG4 Integrar l'atenció d'infermeria en els àmbits de salut, malaltia i soci-sanitari.

O - COMPETÈNCIES DE MATÈRIES OPTATIVES

OP1. Conèixer les diferències socioculturals vinculades a gènere en diferents parts del món.
OP2 Identificar la repercussió social del posicionament de les dones en diferents entorns geogràfics.
OP3 Conèixer els hàbits alimentaris i d'estils de vida en les cultures majoritàries del planeta.
OP4 Conèixer el paper de les organitzacions no governamentals en les polítiques de cooperació per al desenvolupament.
OP5 Analitzar la influència dels models polítics en el desenvolupament de les accions de cooperació .
OP6. Adquirir capacitat d'abordar diferents entorns socials evitant els judicis de valor.
OP7. Conèixer diferents llenguatges no verbals.
OP8. Conèixer el model D.Orem per a l'autocuidado.
OP9. Conèixer la legislació relacionada amb la dependència.
OP10. Adaptar el model d'autocuidado als entorns de dependència.
OP11.Conèixer l'adaptació de les persones amb problemes de dependència als diferents recursos.
OP12. Identificar el paper de la família en diferents situacions de dependència. Xiquets i majors.

 


 

Treball de Final de Grau (TFG)

Ací podràs consultar la informació i normativa sobre el TFG, així com el repositori de treballs dels cursos anteriors.

Treball de final de grau

Aspectos Generales.

El Real Decreto 1393/2007, de 29 de octubre, por el que se establece la ordenación de las enseñanzas universitarias oficiales de grado, máster universitario y doctorado, (modificado por el Real Decreto 861/2010, de 2 de julio), establece en su artículo 12 que las enseñanzas oficiales de grado concluirán con la elaboración y defensa de un trabajo de final de grado (TFG) que deberá realizarse en la fase final del plan de estudios y estar orientado a la evaluación de competencias asociadas al título.

Consultar la guía docente de la asignatura

El TFG tiene como resultado el trabajo autónomo e individual que cada estudiante debe realizar bajo la tutela de un/a profesor/a del ámbito de la Enfermería de la Universidad Jaume I y que deberá de ser expuesto y defendido públicamente delante de un tribunal evaluador.

Consulta profesorado tutor de TFG

La asignatura TFG del plan de estudios del Grado en Enfermería de la UJI se cursa en el segundo semestre de cuarto curso y consta de un total de 12 créditos ETCS, 7 de los cuales son créditos teóricos y 5 créditos clínicos. Los créditos clínicos permiten al estudiantado profundizar en aquellas áreas/contextos relacionados con el tema de su TFG, así como llevar a cabo la recogida de la información necesaria para la elaboración del trabajo en los casos que se requiera. Si por las características del TFG desarrollado, los alumnos no tuvieran la necesidad de realizar estas prácticas clínicas, serían sustituidas por Trabajo Académico Tutelado.

La asignatura de TFG será coordinada por el Coordinador/a académico/a de 4º curso (aniorte@uji.es). Con el fin de unificar criterios en su elaboración y evaluación, el alumnado dispone en el Aula Virtual creada a tal efecto, una detallada Guía docente, Normativa UJI, Normativa Facultad, también recursos informativos de ayuda, normas de estilo, citación, envío de avisos y noticias por correo electrónico a todas las personas integrantes de la misma (estudiantado y tutores) a través del servicio del foro.

Metodología Didáctica.

El trabajo debe realizarse de manera individual por el alumnado bajo la supervisión del director o directora o tutor o tutora académico, cuya función será orientar, asesorar y planificar las actividades del alumnado, llevar a cabo un seguimiento del trabajo realizado durante el periodo de duración del trabajo a desarrollar y colaborar en todo aquello que permita una buena consecución del mismo.

A todo alumno matriculado del TFG se le asignará un Tutor y una temática específica para la elaboración del mismo. Puede ser tutor de TFG todo el profesorado que imparta docencia en la titulación y esté adscrito al ámbito de la Enfermería, o bien aquellos profesores que impartan docencia en alguno de los itinerarios optativos de la titulación. La elección del tutor se realizará en el inicio del primer semestre del 4º curso, por orden establecido en función de la calificación media del expediente de los alumnos en ese momento.

Contenido didáctico.

Todos los contenidos de las diferentes asignaturas son susceptibles de ser aplicados al TFG. Todos los contenidos podrán corresponder a alguna de las siguientes tipologías de trabajos:

  • Revisión integradora de la literatura
  • Estudio de casos clínicos
  • Desarrollo de planes de cuidados estandarizados:
  • Programas de intervención
  • Trabajos de investigación:

Depósito, exposición y defensa del TFG.

Se establecen como periodos de depósito y defensa de los TFG, junio, julio y septiembre de forma que cualquier estudiante tenga derecho a dos convocatorias.

La defensa de los TFG consistirá en una exposición y defensa pública de los TFG por parte de los estudiantes, delante de un tribunal evaluador.

Las comisiones evaluadoras se constituirán según la normativa de aplicación. El periodo de defensa pública de los TFG se publicarán cada curso académico.

El día y hora y lugar concretos de defensa de los TFG serán comunicados por AV.

El alumnado deberá exponer el trabajo realizado oral y públicamente ante la comisión de evaluación durante un tiempo no superior a 10 minutos. Tras la exposición el alumno o alumna deberá contestar a las cuestiones formuladas, en su caso, por la comisión, que podrá realizar al estudiantado las consideraciones y preguntas que estime oportunas utilizando el tiempo que considere necesario.

Se valorará la calidad científica y técnica del TFG, así como la participación activa del estudiante en el proceso de tutorización a realizar por el tutor/a, que se incluirá en el Informe de tutor o tutora.

Se valorará la claridad expositiva, presentación, uso de materiales, etc., a valorar por la Comisión (Informe Tribunal).

La Comisión deliberará a puerta cerrada y emitirá la calificación de 0-10, teniendo en cuenta la documentación presentada por el estudiantado, el informe del tutor o tutora y la exposición pública.

Aquellos TFG con mejor calificación optarán a las matrículas de honor que puedan ser otorgadas. En caso de empate en la calificación del TFG, se tendrá en cuenta el expediente académico.

Para cualquier duda o información que surja durante el proceso, se puede acudir a la coordinadora de TFG (aniorte@uji.es).

La Universitat Jaume I ha elaborado una normativa que contiene las directrices básicas relacionadas con la definición, organización, elaboración, tutela, presentación, defensa, evaluación y gestión administrativa de los TFG en la Universitat Jaume I.

Després del Grau

Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest grau, així com les opcions de continuar la teva formació.

Continuar la meua formació

Màster

Què és?

Els estudis de màster tenen com a objectiu la formació avançada, especialitzada o multidisciplinària, dirigida a una especialització acadèmica o professional o a la iniciació en activitats investigadores.

Quina és la diferència entre màster oficial i màster propi?

Els màsters oficials tenen una càrrega lectiva de 60 a 120 crèdits europeus (1 o 2 cursos acadèmics) i han de disposar d’una acreditació oficial per part del Ministeri d’Educació.

El màster oficial és reconegut en tota la Unió Europea sense haver de realitzar cap tràmit de reconeixement i, per això, garanteix la mobilitat entre països.

El màster propi acredita un cicle universitari de formació de postgrau no doctoral, i reconeix un nivell qualificat de formació superior a la de grau.

El màster propi de la universitat comprèn, com a mínim, 50 crèdits (un crèdit correspon a 10 hores d’ensenyament teòric, pràctic o de les seues equivalències).

 

Quins màsters pots cursar a l’UJI relacionats amb el grau en Infermeria?

- Màsters Oficials:

  • Màster Universitari en Ciències de la Infermeria vinculat al Doctorat en Ciències de la Salut

Així mateix, amb el grau en Infermeria també pots accedir a altres màsters.

 

Doctorat

Els ensenyaments de doctorat tenen com a finalitat la formació avançada de l'estudiantat en les tècniques d'investigació. Poden incorporar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouen l'elaboració i presentació de la corresponent tesi doctoral, que consisteix en un treball original d'investigació.   

 

Més informació sobre Estudis de Postgrau a l'UJI:  https://www.uji.es/serveis/ode/

 

Per a continuar la teua formació professional

Consulta els programes per a titulats/des en la guia PROMOTE your International Career elaborada per la OIPEPhttp://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/?urlRedirect=http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/&url=/societat/laboral/promote/

Consulta la Guia PREOCUPA’T: Com millorar l’empleabilitat?

http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/preocupat/preocupat/millora/

Més informació:

www.uji.es/serveis/oipep

 

Eixides professionals

Els àmbits de treball es resumeixen en quatre: assistencial, docent, investigador i gestor.

- L’assistencial és el més freqüent i consisteix en el treball en hospitals, clíniques i ambulatoris,  públics i privats. Igualment, hi ha molts professionals que opten pel treball en els serveis sanitaris d'empreses o per especialitzar-se.

- L’àmbit educatiu:

Educació a la comunitat en àmbits rurals (prevenció, assistència i educació) i en àmbits urbans (centres de promoció de la salut i salut pública). Centres geriàtrics, centres de rehabilitació, guarderies i mútues sanitàries.

Ensenyaments superiors. Exercici docent en centres de formació professional i universitats.

- L’activitat gestora es desenvolupa a partir de llocs de responsabilitat en qualsevol àmbit sanitari o sociosanitari.

- La investigació és fonamentalment de clínica aplicada i es realitza a partir del doctorat.

- Hi ha també la possibilitat d'exercir lliurement la professió.


RESUM

El perfil de la titulació és infermera o infermer responsable de cures generals. El nombre més elevat de llocs de treball amb aquest perfil es troba en els centres assistencials del Sistema Nacional de Salut espanyol i de qualsevol sistema de salut del món. Hi ha, a més, oferta de treball en centres sociosanitaris i en la iniciativa privada sempre que es necessiten places d’aquest perfil competencial.


Més informació

Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)

http://ujiapps.uji.es/serveis/oipep/

Qualitat del títol

Accedeix a tots els sistemes de qualitat d'aquest grau i a la informació completa del títol.

Normatives

Enllaç a totes les normatives d'aquest grau: avaluació, permanència, reconeixements, etc.