Taller de Fotografia | Classe oberta al públic | «Experimentació analògica i paisatge crític» amb Anna Peixet MENADOR espai cultural

10/02/2022 | SASC
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Taller de Fotografia | Classe oberta al públic | «Experimentació analògica i paisatge crític» amb Anna Peixet
 

Data de l'esdeveniment
Dilluns, 28 de març de 2022 | 19 h

Acte
Classe oberta al públic

Títol
Taller de Fotografia | Classe oberta al públic | «Experimentació analògica i paisatge crític» amb Anna Peixet

Lloc
Sala de Conferències de MENADOR espai cultural

Entitat
Universitat Jaume I

Més informacióTothom pot fer fotografies no experimentals. Ens és més fàcil fer una foto correcta (en termes tècnics) que construir una oració correctament, i això és perquè fem ús de les imatges tècnicament correctes per a encapsular el temps o per a comunicar-nos. En general, no volem un record brut o alterat, ni un missatge abstracte, perquè encara no hem processat tot el que pot implicar l’experimentació en una fotografia.

Conèixer les tècniques per a experimentar és necessari, però alhora és una barrera que frena la visceralitat d’una creació. L’experimentació mateixa és la que delimita la creació del paisatge crític, com ocorre en les obres d’Anna.

En la sessió, parlarem dels diferents tipus d’experimentació material, analògica i fotosensible que coneix i usa per a treballar, i de com s’ancoren en el procés de construcció d’un diàleg crític entre mitjà, forma i líquid.

Sobre l'autora convidada
Anna Peixet Calbet (Eivissa) és una artista visual que treballa de manera analògica els conceptes de paisatge i memòria des d’un punt de vista crític i permeable, en què l’experimentació és la base de la construcció del diàleg. 
Pel fet de nàixer en una illa, sempre ha estat en contacte amb l’aigua, i això es nota en els seus projectes fotogràfics, ja que aquest element és la base de creació del seu discurs artístic i crític: combina l’abstracció amb preocupacions mediambientals i així forma un diàleg entre el visible i l’invisible; per això, les seues obres parteixen com a projectes i conceptes des d’un punt analògic:

Vaig començar a revelar les meues pel·lícules analògiques quan tenia setze anys, i des del primer moment ja buscava l’experimentació durant el procés, perquè l’atzar sempre m’ha fet gràcia. Amb el temps, vaig començar a conceptualitzar els projectes juntament amb l’experimentació i a ancorar la tècnica amb el resultat: els meus projectes tracten des d’un punt de vista crític algunes problemàtiques mediambientals i paisatgístiques en l’àmbit mediterrani usant les aigües del paisatge per a construir el cos físic del projecte. El resultat és una obra que reflecteix l’argument crític mitjançant el mateix paisatge.

Ha exposat a Eivissa, València, Barcelona, Sòria, Madrid i Berlín. Ha sigut finalista en diferents concursos, com ara Carpetes Obertes, OnPhoto Soria, PhotOn (per la beca Enrique Algarra), i en diferents festivals, com ara Distrito 008, Intramurs, conFusión i Revela’T. Ha participat com a ponent en els festivals TodasFest, EXP.20 i en el seminari «FotoSENSIBLES. Fotografia experimental com a procés d’investigació del medi natural a l’escola». Així mateix, va ser becada a Chinchón i Saragossa, va formar part del BADEM (Barcelona Double Exposure Movement), va participar en la publicació valenciana Vostè dirà.

www.anapeixet.art

_______________

La conferència, amb caràcter obert, forma part del taller de fotografia «Contar amb imatges. Accions i recursos per a la creació de projectes fotogràfics», impartit per Julián Barón i organitzat per l’Aula de Fotografia del Servei d’Activitats Socioculturals de la Universitat Jaume I.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals