Una publicació de professorat de l’UJI estudia l’impacte de la realitat virtual en els camps del disseny, l’art, l’arquitectura i l’entreteniment

13/01/2021 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Els professors Julia Galán i Francisco Felip han presentat al Menador Espai Cultural el seu llibre Realidad virtual. Construyendo el presente del diseño, el arte, la arquitectura y el entretenimiento, una publicació de contingut científic resultat del projecte d’investigació «Nuevas prácticas en arte y diseño: retos y oportunidades para la innovación» que analitza les sinergies que esdevenen en el panorama creatiu actual des de les quals es poden anticipar escenaris futurs d’actuació.

Les imatges del llibre publicat per l’editorial Tirant lo Blanch dins de la col·lecció «Humanitats», vénen acompanyades de codis QR, que en escanejar-los des del telèfon intel·ligent permeten visualitzar vídeos dels projectes analitzats. Aquest sistema enriqueix la lectura del llibre perquè el lector pot conèixer més sobre el contingut que està llegint de manera còmoda i immediata.

El nou títol ofereix un estudi integrador sobre l'actualitat de la realitat virtual, analitzant l'abast i impacte que està tenint sobre quatre camps: el disseny de producte (procés de treball, màrqueting i personalització), l'arquitectura (presentació d'immobles, patrimoni, restauració històrica, construcció i espais expositius), l'art (eines creatives, recreació d'obres, museu virtual i cinema immersiu) i entreteniment (videojocs, jocs seriosos, dispositius de visualització, hàptics i multisensorials).

Al llarg de quatre capítols s'aborda cadascun d'aquests temes, analitzant avanços tecnològics significatius, recerques pioneres, projectes rellevants, destacades iniciatives i casos d'èxit que permeten entendre millor el moment actual i les direccions cap a les quals s'avança, esbossant un mapa dels reptes i oportunitats que aquesta tecnologia de visualització planteja en cadascun d'aquests camps.

En la posterior conferència a la presentació del nou títol, els autors ha explicat que en el llibre han realitzat una anàlisi sobre la societat actual de la informació, en un escenari on les tecnologies digitals s'afermen com a instruments per a la gestió, creació i distribució d'informacions, jugant un paper essencial en les activitats socials, culturals i econòmiques.

Madurada en aquest context, han explicat, «la realitat virtual s'ha consolidat com un nou llenguatge que planteja a l'usuari una experiència immersiva i interactiva en un entorn generat pels ordinadors, plantejant una forma diferent de presentar i experimentar visualment objectes i entorns, possibilitant noves maneres de treballar, de relacionar-se i de crear».

La presentació i la conferència es poden visualitzar al canal de Youtube de l’UJI, a través de l’adreça: https://youtu.be/4CBWUQPMYgw

Més informació

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions