Experts alerten sobre la incidència de les «fake news» en els hàbits de compra i consum d’aliments

20/06/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El dia 19 de juny es va celebrar la jornada de la campanya «A menjar sa!» a la Facultat de Ciències Humanes i Socials. Va començar amb la inauguració i benvinguda de Jorge Martí, vicedegà del Grau en Mestre/a en Educació Infantil, i de Joan Ramón Peris, president d'IVIFA. 

A continuació, la ponència de M. Dolores Raigón, catedràtica de la UPV, va deixar clares evidències dels beneficis per a la dieta infantil i adulta dels productes provinents de l’agricultura i la ramaderia ecològica. Per la seua part, la nutricionista Sheila Llop va insistir en la importància de les fruites i hortalisses en les bases de la piràmide alimentària, així com la pèrdua de bons hàbits alimentaris en les generacions actuals.

La penúltima ponència va ser a càrrec d’Elías Amor, tècnic de Responsabilitat Social de la cooperativa Consum, qui va destacar les campanyes del Programa Saludable, amb eines i recursos pedagògics per als docents.

Finalment, des de l'Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris (AVACU) es va exposar la preocupació sobre les fake news al voltant del fenomen alimentari i de salut i la seua incidència en els hàbits de compra i consum d’aliments.

La jornada va comptar amb la cloenda per part de Maite Cháfer, directora general de Desenvolupament Rural i PAC de la Conselleria d’Agricultura, qui va posar en relleu la connexió entre la recerca acadèmica, les institucions autonòmiques i els diversos agents que participen de les qüestions alimentàries que afecten els xiquets i les xiquetes.  

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions