La Universitat Jaume I presentarà el Pla UJI Digital en el primer trimestre de 2020

25/11/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Universitat Jaume I ha celebrat al Menador espai cultural l’última sessió de treball per al disseny del Pla UJI Digital, un procés participatiu que s’ha desenvolupat al llarg de l’any 2019 per tal d’establir l’horitzó de futur en el procés de transformació digital de la universitat pública de Castelló.

La rectora de l’UJI, Eva Alcón, ha explicat que està previst que el Pla UJI Digital estiga disponible per al primer trimestre de 2020 perquè servisca com a «un full de ruta en l’àmbit digital que ens ajude a complir amb un dels objectius estratègics del nostre Pla d’Acció de Govern per als propers quatre anys: aprofundir en la internacionalització de la nostra Universitat i que l’UJI continue obrint-se al món», ha afirmat.

Així mateix, Alcón ha destacat la importància del procés d’anàlisi interna i de contrast amb bones pràctiques d’altres universitats que s’ha realitzat per a determinar de forma conjunta les accions concretes a impulsar. En aquesta línia, Francesc Esteve, comissionat de la rectora per a la Coordinació del Gabinet de Rectorat i l'Impuls Digital, també ha apuntat que «fer una mirada compartida sobre com estem davant aquests nous reptes és essencial per a avançar».

Tant la rectora com el comissionat han agraït als organitzadors de les diferents sessions de treball, Consell de Direcció i vicerectorats, responsables dels centres universitaris i dels diferents serveis de la universitat així com membres del professorat la seua participació en aquest disseny compartit del Pla. Les diferents sessions de treball que s’han dut a terme al llarg de 2019 han versat sobre tres eixos principals: formació digital, recerca i transferència, i processos i serveis de suport a la universitat digital.

En aquesta quarta sessió, dedicada a l’àmbit de la gestió i els serveis de suport, s’ha realitzat un anàlisi en grups de treball i s’han presentat dos bones pràctiques per part de Mercè Cabo, vicegerent de l’àrea de Serveis i Tecnologia de la Universitat Pompeu Fabra, i d’Antonio Pérez, cap de l’Àrea de Comunicació de la Universitat Politècnica de València.

El Pla UJI digital pretén guiar i promoure el procés de transformació digital de la Universitat Jaume I. Els objectius són analitzar el nivell de digitalització i competència digital de la institució; dissenyar accions formatives per a desenvolupar la competència digital dels diferents col·lectius universitaris; promoure accions de conscienciació entre la comunitat universitària sobre la importància de l'impuls digital a la universitat i desenvolupar accions de prospectiva en matèria de tecnologia educativa.

Més informació

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions