Els especialistes treballen en motors més nets i eficients però en les pròximes dècades encara s'usarà la combustió interna alternativa

07/11/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Malgrat l'increment de la quota de mercat dels vehicles elèctrics en els últims anys, el motor de combustió interna alternatiu (MCIA) continua sent el sistema motriu més emprat en el sector de l'automoció i és previsible que continue utilitzant-se en les pròximes dècades, segons han explicat els investigadors del CMT Motors Tèrmics de la UPV Ricardo Novella i Jaime Martín, i José Padilla, responsable de Màrqueting de Producte en Littlefuse, durant el seminari organitzat per la Càtedra BP de Medi Ambient Industrial de l'UJI.

Sota el títol de «Tendències en les noves generacions de motors alternatius», i amb l'assistència de 64 persones, els experts han aprofundit en algunes de les noves tecnologies que permetran desenvolupar motors més nets i eficients. En els pròxims anys, malgrat el possible increment dels vehicles elèctrics, aproximadament un 98% dels cotxes que circulen pels carrers estaran encara impulsats de manera total o parcial (en sistemes híbrids) per un motor de combustió interna, ja siga dièsel, gasolina o gas.

El problema de l'escalfament global i la necessitat d'adaptar-se a les futures restriccions fan que aquests motors s'enfronten al repte de millorar les seues prestacions, reduint el seu consum i les emissions contaminants (NOx, CO, partícules…).

En el seminari s'han exposat dues de les línies de desenvolupament en les quals està treballant el CMT Motors Tèrmics de la Universitat Politècnica de València. El primer projecte, dut a terme juntament amb la multinacional Littelfuse, se centra en els sistemes d'ignició dels motors, el funcionament dels quals incideix directament en la fiabilitat del motor i les emissions.

La segona línia, el projecte europeu Dieper, ha permès desenvolupar un nou motor dièsel de baix consum que redueix les emissions de partícules contaminants més d'un 80% respecte als límits legals actuals. En aquest projecte impulsat per la multinacional austríaca AVL han participat també importants entitats i empreses del sector de l'automòbil.

La Càtedra sorgeix per l'interès de BP Oil España i la Universitat Jaume I a proporcionar mecanismes per a facilitar la recerca i la divulgació en l'àmbit del medi ambient industrial, així com per acostar el món de l'ensenyament a la realitat de la indústria.

En el compromís amb el medi ambient, vol contribuir al seu benestar amb accions destinades a disseminar el coneixement i a fomentar la consciència ambiental. Per això, volen convidar professorat, investigadors i investigadores i professionals de les empreses a col·laborar amb la càtedra.

Fotografies

www.catedrabpmedioambiente.uji.es

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions