Un seminari creatiu destaca el paper clau del personal formador i educador per la transformació del context «glocal»

23/11/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

L'alumnat dels màsters en Psicopedagogia i en Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes de l'UJI ha presentat treballs i unitats didàctiques durant el seminari creatiu internacional «RIAT (reflexió, incidència i acció transformadora) com a estratègia didàctica, creativa, d'incidència i transformació per a una educació inclusiva i la prevenció de la violència basada en el gènere» a càrrec de la docent convidada per l'ONGD Paz i Desarrollo Emma Doris López de la Universitat Simón Bolívar (Colòmbia).

El seminari es va realitzar en tres jornades, que van començar amb l'alumnat del Màster en Psicopedagogia, el qual va compartir els seus treballs dels projectes d'aprenentatge-servei aplicats en els diferents espais socials del barri de Sant Llorenç en la ciutat de Castelló. Les responsables de les Aules de Formació Familiar «La Llar», del Taller de Costura i del Taller de Jardineria i Viverisme, així com els i les joves que formen part d'aquest últim programa, van assistir com a convidats especials amb el propòsit de rebre l'aprenentatge per part de les futures psicopedagogues.

Per la seua banda, en la segona i tercera jornades, que van correspondre a l'alumnat del Màster d'Educació Secundària de l'UJI, es va compartir amb la docent en qualitat de parell avaluadora, el resultat final de les seues unitats didàctiques que consistien en la presentació de tutories sobre un cas-problema ocorregut dins dels instituts de secundària de la província de Castelló, a través d'una metodologia innovadora, pedagògica i educativa: cinefòrum, fotoparaules, role playing, cartografia i jocs.

Les conclusions del seminari creatiu deixen de manifest la necessitat de transversalitzar els Objectius de Desenvolupament Sostenible, específicament l'enfocament de gènere i drets humans, diversitat ètnica i cultural, eliminar els estereotips de gènere dins de les aules de classe i espais coeducatius, considerant el rol del formador(a) i educador(a) com a actor sociopolític clau per a la transformació del seu context glocal, és a dir global i local, en paraules de la docent Emma Doris López.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions