Un centenar de professors i investigadors reflexionen a l’UJI sobre la importància de la interdisciplinarietat en l’educació

12/11/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Universitat Jaume I ha clausurat avui el I Congrés Internacional de Docents que, en aquesta primera edició, ha abordat la interdisciplinarietat i la sostenibilitat a través de les arts.

Al llarg de tres dies, un centenar de participants han tingut l’oportunitat de reflexionar sobre la importància del coneixement interdisciplinari per a l’ensenyament a través de conferències, tallers i prop de 50 comunicacions de professorat i investigadors i investigadores tant d’Espanya com de Regne Unit, Alemanya, Itàlia o la Xina. Cal destacar que un dels pilars fonamentals del congrés ha sigut l’ensenyament de segones llengües, atès que la meitat de les comunicacions presentades ha versat sobre aquest àmbit.

Així mateix, s’han abordat diferents disciplines en relació amb l’educació com ara el teatre, amb un taller de l’actriu Encarni Corrales; la música, per part del professor John Habron, del Royal Northern College of Music de Manchester; la sostenibilitat, de la mà de Leslie Collazo, de la Universitat de Girona; l’art i la cura de les persones, a càrrec de Victoria Tischler, de la University of West London, o l'expressió, comprensió i interacció oral en l'ensenyament de llengües, per part de Jorge Martí, vicedegà del Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil de l'UJI. 

En la clausura, la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez Moya, ha destacat que «l’educació és un recurs estratègic ineludible per a la transformació de la societat». En aquest sentit, ha assenyalat que l’apertura d’espais com aquest congrés s’orienten a la millora de la qualitat educativa mitjançant el coneixement compartit i el diàleg. «Com s’ha posat de manifest en el congrés, l’art, la música, les llengües o la difusió del desenvolupament sostenible possibilita una educació més compromesa amb el medi ambient, un desenvolupament econòmic equilibrat i una defensa del benestar social», ha conclòs.

El Congrés Internacional de Docents s’ha organitzat des dels vicedeganats dels Graus de Mestre i Mestra d’Educació Infantil i d’Educació Primària, amb la col·laboració de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i el Seminari Permanent d’Innovació Educativa d’Espanyol com a Llengua Estrangera (SPIEELE).

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions