Les TIC i les dades massives, a debat en la V Jornada sobre la Innovació Educativa utilitzant LliureX a l’UJI

17/05/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  •  jornada-lliurex Jornada_Lliurex_18DLL010_in

    FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I de Castelló ha acollit la V Jornada sobre la Innovació Educativa utilitzant LliureX aquest dimecres 16 de maig de 2018. L’aula magna Joan Francesc Mira de la Facultat de Ciències Humanes i Socials ha reunit docents i professionals de l’educació per a debatre sobre les noves tecnologies en l’ensenyament a partir del programari lliure LliureX, la seua aplicació en les aules i el seu futur en l’aplicació de les dades massives i les TIC en la docència. En l’acte d’obertura de les jornades han assistit el vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Pablo Aibar; el director general de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (DGTIC), Pedro Pernías, i el coordinador del projecte LliureX UJI, el professor Julio Pacheco.

La finalitat d’aquestes jornades és promoure l’ús de les eines LliureX en l’àmbit de la innovació educativa, resolent els dubtes de manera col·laborativa i fomentant el debat sobre el seu ús i les seues aplicacions per a tota la comunitat educativa. Per aquesta raó, les enquestes prèvies i el feeedback rebut en xarxes socials per a conèixer les preocupacions dels assistents han sigut una part essencial de cara a la preparació del conjunt de conferències d’aquesta Jornada sobre la Innovació Educativa utilitzant LliureX, segons ha remarcat Julio Pacheco. 

«Comencem a ser, si no un referent, un punt de trobada habitual que molts esperem per a compartir experiències al voltant d’aquesta distribució que fem cada volta un poc més nostra», ha assenyalat Pacheco, incidint en el nombre de seguidors que té la jornada a través de streaming i les plataformes web. El vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Pablo Aibar, s’ha mostrat satisfet per inaugurar la ja cinquena edició d’aquesta activitat a l’UJI. «Per la seua utilitat i per l’encert en el seu plantejament, hem aconseguit consolidar una jornada que s’ha convertit d’alguna manera en necessària entre els professionals de l’entorn educatiu», ha explicat el vicerector.  

Pedro Pernías, director general de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, ha sigut l’encarregat de donar inici a les conferències de la jornada amb la ponència «LliureX i la lliurexització: no preguntes què pot fer LliureX per tu...» que des del començament ha pres forma de debat i en la qual els assistents, guiats per Pernías, han realitzat un diagnòstic conjunt de la situació de l’ús de LliureX en les aules i el seu futur en la societat.

Pernías ha recordat que aquesta evolució passa necessàriament perquè les aules es convertisquen en «un laboratori del que passa al carrer». Ha plantejat als docents la possibilitat que el següent pas de LliureX assolisca l’ensenyament de les dades massives i de la Internet de les Coses a l’alumnat. «Una tasca complicada per als docents, com també ho eren fa deu anys les aplicacions que es porten a terme actualment», ha afirmat Pernías.

Des de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, Pedro Pernías ha insistit en la necessitat de compromís perquè el que s’ha aconseguit fins ara no quede en res. Com a conclusió, tant el director general de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, com els docents que han assistit a la xarrada, han coincidit que l’ús del conegut programari lliure ha de transcendir les aules.

Imatges

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions