La professora Alcón recomana l’adopció d’una perspectiva socioafectiva en l’estudi de la comunicació interpersonal

17/11/2017 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La directora del Grup d'Investigació en Lingüística aplicada a l’ensenyament de la llengua anglesa (LAELA) de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha impartit una xarrada sobre el discurs de l’aula i les condicions per a l’adquisició d’una llengua estrangera.

«És conscient el professorat de llengües del paper del discurs a l’aula?» ha estat la primera de les conferències del cicle «Cap a una escola plurilingüe. La formació del professorat de i en llengües: plurilingüisme sense plurilingües?» que es realitza a la Llotja del Cànem, Seu de la Ciutat, els dies 13, 20 i 27 de novembre de 2017.

La professora Alcón ha presentat de forma divulgativa les últimes tendències en l’estudi sobre discurs i aprenentatge de llengües. Més concretament, ha tractat la importància de conèixer les implicacions pedagògiques que se’n deriven de la investigació actual i ha proposat accions concretes per aprofitar la interacció a l’aula i afavorir el procés d'aprenentatge d’una llengua.

Segons la investigadora Alcón cal adoptar una perspectiva socioafectiva en l’estudi de la comunicació interpersonal. És interessant que el professorat en siga conscient i puga aplicar els beneficis implícits en l’ús d’estratègies de comunicació a les seues classes.

L’acte ha comptat amb l’assistència de professorat en exercici i membres de la comunitat educativa de Castelló. El debat posterior a la xarrada ha posat de manifest l’interès per millorar les condicions d’ensenyament i promoure el coneixement de les llengües.  La transferència dels resultats de la investigació en lingüística aplicada ha tingut molt bona acollida. De fet, com apunta Alcón «és responsabilitat de la universitat apropar la nostra recerca a la societat».

http://gruplaela.uji.es/ i www.evaalcon.com

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions