L’UJI agraeix al seu Cercle de Patrocini i Mecenatge la seua contribució clau al projecte universitari de Castelló La universitat ha lliurat l’escultura «Construïm junts» a les empreses i institucions que aporten via mecenatge prop de 2 milions d’euros anuals

07/12/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Universitat Jaume I ha agraït a 67 empreses i institucions la seua col·laboració i compromís amb la universitat pública de Castelló amb un acte d'homenatge a les entitats patrocinadores de la Universitat Jaume I que ha reunit a l’hotel Intur de Castelló els mecenes de l’UJI. La universitat ha lliurat a les empreses i institucions el guardó Construïm junts que ha realitzat expressament per a l'ocasió l'artista Lidón Fabra en un acte que ha comptat amb la intervenció de Francisco Pérez, director de l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques, i on el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha volgut agrair als membres del Cercle de Patrocini la seua contribució al projecte social més important que la societat de Castelló desenvolupa des de fa 25 anys: la seua universitat pública.

En l’any 2016, el Cercle de Patrocini i Mecenatge de l’UJI compta amb 67 empreses i institucions actives, de les quals vuit són patrocinadors estratègics: Ajuntament de Castelló de la Plana, Ajuntament de Vila-Real, Diputació de Castelló, Generalitat Valenciana, AICE, Banco Santander, BP Refinería de Castellón i FACSA. El rector ha destacat en la seua intervenció els somnis personals i col·lectius que ha sigut possible assolir gràcies a aquestes aportacions. «Tots aquests somnis s'han assolit gràcies a tots vosaltres, que heu vist en la Universitat Jaume I el millor espai d'oportunitats per a desenvolupar la vostra inversió social, que en el seu conjunt representa una aportació pròxima als dos milions d'euros anuals. Gràcies en nom propi i de tota la comunitat universitària, però especialment en nom de tots aquells que han pogut fer possible els seus somnis gràcies a les vostres aportacions. Gràcies pel vostre suport i per compartir les vostres il·lusions, els vostres somnis, amb els nostres i treballar conjuntament, amb la Universitat Jaume I, per un futur millor per a tots i totes».

Climent ha destacat la importància d’aquest acte que l’UJI celebra cada cinc anys, «amb ocasió dels aniversaris més destacats, i que serveix per a evidenciar la gran importància que ha tingut i té la col·laboració pública i privada en la construcció i desenvolupament de la nostra universitat. Sense la seua col·laboració, la Universitat Jaume I no seria avui el centre de referència que és en molts àmbits». El rector ha repassat alguns dels somnis assolits per l’UJI gràcies a l’ajuda dels patrocinadors i les dades que els avalen, com són els més de 436.000 euros destinats a beques i ajudes a l'estudiantat. Climent ha destacat, així mateix, l’aportació de les empreses a docència i investigació, dos aspectes «indissolublement units. No pot haver-hi la primera sense la segona. Per això, a ambdues activitats s'orienta un gran eix del nostre programa de patrocini, el de suport a la docència i la recerca a través de càtedres i aules d’empresa, així com a través de la línia de suport al patrimoni (equipament científic, col·leccions bibliogràfiques i donacions). A ambdues accions hem pogut destinar més de 891.000 euros al llarg d'aquest any 2016». L’extensió de la cultura, la tercera gran missió de la Universitat, orienta així mateix una important línia de patrocini de l’UJI «que inclou les seus universitàries, AlumniSAUJI, ambaixadors, extensió universitària, portes obertes, solidaritat, medi ambient, cultura i esport, i a la qual hem pogut destinar uns fons de més de 569.000 euros», ha explicat Climent.

Dades en creixement

Els ingressos captats per l’UJI en patrocini i mecenatge han evolucionat positivament malgrat la greu crisi econòmica dels últims anys. El 2012, els recursos captats sumaven 1.470.300 euros, mentre que el 2015 han sigut 1.897.437 euros, el que suposa un increment del 29%. El 26% d’aquests recursos s’ha destinat a projectes de suport a la docència i la recerca, el 21% a projectes del programa de càtedres i aules d’empresa, el 23% a beques a l’estudiantat i el 30% a projectes de suport a la cultura i projecció social. En aquest increment ha jugat un paper molt important la posada en marxa del Programa de Càtedres i Aules d’Empresa, una fórmula de col·laboració universitat-empresa on, sota una direcció acadèmica, es desenvolupen un conjunt d’iniciatives econòmiques i divulgatives de gran projecció social. L’any 2012, l’UJI tenia dues càtedres i dues aules d’empresa. El 2016 aquesta xifra s’ha incrementat fins a tres càtedres institucionals, deu càtedres d’empresa i dues aules que gestionen un volum de recursos de 504.570 euros anuals.

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions