Especialistes en gestió de subministraments sanitaris reclamen a pacients i professionals la seua col·laboració per reduir l’ús inapropiat El Màster en Gestió, Qualitat, Auditories i Acreditació Sanitària de l’UJI ha reunit a representants de l’administració, l’empresa i centres hospitalaris

26/02/2016 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La taula redona sobre qualitat i subministraments celebrada en el marc del Màster en Gestió, Qualitat, Auditories i Acreditació Sanitària de la Universitat Jaume I ha reunit a una representació de l’administració, l’empresa i els centres hospitalaris que han coincidit en la necessitat de millorar els sistemes de gestió de subministraments amb el propòsit de reduir i fins i tot eliminar l’ús inapropiat de recursos sense efectes terapèutics, a la vegada que han reclamat la cooperació dels professionals de la salut i també dels mateixos pacients.

La gestió de subministraments i de la seua qualitat constitueix un pilar fonamental dels sistemes de salut, tant en la seua dimensió quantitativa com qualitativa. En l’aspecte quantitatiu els subministraments (productes de farmàcia i dispositius com les pròtesis) són responsables d’una part significativa dels costos del sistema, una inversió en la salut de la població. I en la faceta qualitativa la logística que permet la disponibilitat de medicaments i productes sanitaris en el moment que es requereixen s’ha tornat  més complexa i en la qual no és admissible la reducció de la qualitat.

El debat ha comptat amb la participació d’Agustín Vidal Alamar, cap d’Inspecció de Serveis Sanitaris de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública; Fernando Simarro Mir, cap de l’Àrea de Planificació i Qualitat del Consorci Hospital General Universitari de València; Miguel SanFélix García, gerent de l’empresa Connectall Systems; i Isabel Romero Crespo, coordinadora de Farmàcia del Grupo NISA, els quals han insistit en la necessitat de mantenir la qualitat d’uns sistemes cada vegada més complexos.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions