Una tesi de l'UJI avala la comunicació corporativa com a eix vertebrador de l'estratègia de sostenibilitat de les organitzacions

09/06/2021 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La doctoranda del Programa de Doctorat d'Economia i Empresa Laura Ibáñez Gallén ha aconseguit el grau de doctora per la Universitat Jaume I després d'obtenir la qualificació d'excel·lent cum laude per unanimitat en la defensa de la tesi «La comunicación corporativa como eje impulsor de la sostenibilidad corporativa», una investigació codirigida per les catedràtiques d'universitat María Ángeles Fernández Izquierdo i María Jesús Muñoz Torres.

El treball contribueix al coneixement de la comunicació de la sostenibilitat corporativa des de la perspectiva pràctica de la gestió efectiva de la comunicació, amb dues grans aportacions. En un primer bloc, després de la revisió i la síntesi de la literatura existent, crea un marc teòric de la comunicació de la sostenibilitat corporativa i, en un segon bloc, de marcada naturalesa empírica, analitza pràctiques comunicatives de l'estratègia de sostenibilitat corporativa, focalitzades en el sector tèxtil, atès el seu gran impacte social. 

La tesi remarca el concepte de la comunicació de la sostenibilitat corporativa, que inclou la comunicació «de», «sobre» i «per a» la sostenibilitat, que s'engloba en un context organitzacional dinàmic i promotor del canvi. Així, des d'una perspectiva multidimensional, omnicanal, inclusiva i d'aplicació real en la gestió empresarial, posa de manifest que la comunicació és l'eix vertebrador i impulsor de l'estratègia de sostenibilitat de la corporació amb els seus diferents stakeholders.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions