La Fundació Prevent guardona la investigadora de l’UJI Arecia Aguirre per una comunicació sobre universitat inclusiva

20/11/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El treball «Claves para el cambio hacia la universidad inclusiva: perspectives del profesorado de Ciencias Sociales y Jurídicas» presentat per la professora Arecia Aguirre García-Carpintero del Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura de l’UJI en col·laboració amb Rosa López-Gavira; Víctor M. Molina, Beatriz Morgado i Nieves Sánchez de la Universitat de Sevilla, ha estat guardonat per la Fundació Prevent amb el premi a la millor comunicació jove en el II Congrés Internacional de Universitat i Inclusió celebrat a Barcelona.

La comunicació s’inclou dins del projecte «Pedagogia Inclusiva en la Universidad: narrativas de profesorado» finançat pel Ministeri d’Economia i Empresa (EDU 2016-76587-R) i dirigit per la doctora Anabel Moriña de la Universitat de Sevilla. Aquesta recerca persegueix estudiar les creences, coneixements, dissenys i accions del professorat universitari que desenvolupa una pedagogia inclusiva. Tot això a través d'un disseny qualitatiu amb entrevistes semiestructurades com a principal instrument de recollida de dades.

La mostra total de la recerca compta amb 119 professors de 10 universitats espanyoles i concretament en comunicació se centra en analitzar les opinions i experiències, de 25 professors i professores de l'àrea de Ciències Socials i Jurídiques pertanyents a diferents universitats espanyoles, sobre tres aspectes clau en el desenvolupament d'una educació inclusiva: la necessitat de formació en discapacitat i inclusió educativa; la importància de la relació professor-alumne en el procés d'aprenentatge; i la realització d'ajustos en mètodes i recursos per a l'alumnat amb discapacitat. Les conclusions d'aquest treball podrien servir com a detonant per a iniciar un procés d'anàlisi i reflexió, per part de les universitats, per a dinamitzar el canvi cap a un entorn educatiu equitatiu, accessible i just.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions