L’ESTCE guardona el professorat de batxillerat més motivador segons l’alumnat El graduat Pablo Serna Gallén ha obtingut el premi literari en valencià de divulgació científica i tecnològica

08/01/2019 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La directora de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, Amelia Simó, acompanyada per la vicedirecta, Ana Piquer, el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, Joaquin Gual i el secretari del centre, Juan Ignacio Climente, han lliurat dimecres 19 de desembre de 2018 els guardons de la primera edició dels Premis Marcadors, destinats a reconéixer el treball del professorat de secundària que més ha motivat o millor ha format l’alumnat que cursa actualment titulacions en aquest centre, i el VIII Premi literari en valencià de divulgació científica i tecnològica.

Els guardonats i guardonades han sigut Ignacio Alguacil (Química) de l’IES Alfons XIII de la Vall d’Alba; Consuelo Garcia (Química) de l’IES Ximén d’Urrea/CEFIRE de l’Alcora; Maria Lidón Aguilar (Química) de l’IES El Caminàs de Castelló de la Plana; Josep Forner (Matemàtiques) de l’IES Miralcamp de Vila-real; Enric Moliner (Matemàtiques) de l’IES Juan Bautista Porcar de Castelló de la Plana; José Antonio Badenes (Física) de l’IES Vila-roja d’Almassora; Beatriz Blat (Física) de l’IES Violant de Casalduch de Benicàssim; Ignasi Picó (Tecnologies Industrials) de l’IES Benigasló de la Vall d’Uixó; Joaquín Roca (Dibuix tècnic) del centre privat San Cristóbal II de Castelló de la Plana; i Maria Àngeles Rodríguez (Biologia) de l’IES Violant de Casalduch de Benicàssim.

A més a més, durant l’acte s’ha lliurat el guardó del VIII Premi literari en valencià de divulgació científica i tecnològica de l’ESTCE a Pablo Serna Gallén, graduat en Química per l’UJI, pel seu assaig «Perfecció Fibonacci: la seqüència científica». El graduat, que també va guanyar l’anterior edició del premi, ha obtingut aquest curs acadèmic un dels accèssits del certamen universitari Arquimedes per la seua investigació «Ceràmiques de BaTIO3 dopades amb Eu(III): composició, elucidació estructural i propietats» tutoritzada per Héctor Beltrán Mir i Eloísa Cordoncillo Cordoncillo del Departament de Química Inorgànica i Orgànica i el Premi Banc Sabadell al millor expedient acadèmic en estudis de Química 2018 que atorga el Col·legi de Químics de la Comunitat Valenciana.

En el torn d'intervencions el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, Joaquín Gual, ha felicitat l'Escola per la creació d'aquest innovador premi i ha encoratjat al professorat a continuar en aquesta línia. La directora de l'Escola, Amelia Simó, ha felicitat el professorat per «transmetre el coneixement, inculcar l'interès per aprendre i especialment, per provocar vocacions científiques entre el seu alumnat» i ha recordat que el graduat que havia obtingut el premi de divulgació literària «era una bona prova del treball que realitza el professorat de secundària». El guardonat Pablo Serna ha defensat la divulgació científica com un dels aspectes que cal abordar des de la investigació per «fer partícip a la societat del nostre treball» i ha explicat que ell ha trobat un poc de la màgia vinculada a química en l'antiguitat, en «les paraules i la literatura». Per últim, el professor Josep Forner, de l'IES Miralcamp de Vila-real, ha parlat en nom dels premiats, i ha explicat que avui dia «és complicat ser alumne o alumna de qualsevol batxillerat, però especialment de la part científica perquè els temaris són prou llargs». Forner ha explicat que el professorat «intentem ser propers, empatitzar i intentar crear a classe un ambient adequat de treball i al mateix temps tindre complicitat amb el nostre alumnat, animar-los en el treball diari i ser positius quan les coses no van bé».

Per lluitar contra la paradoxa que implica viure en una societat cada vegada més tecnològica, però amb menys alumnat de les branques científiques i tecnològiques, l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals ha convocat aquests guardons per reconéixer el paper clau del professorat de secundària, la seua visió de la ciència, així com el coneixement i les habilitats que transmeten al seu alumnat amb el seu treball diari perquè són un mecanisme més eficient per orientar-los cap a aquestes disciplines. La votació s’ha realitzat entre l’alumnat de l’ESTCE de primer i segon curs i els graduats en el curs 2017/18 amb millor expedient acadèmic, que podien votar pel professor o professora que més l’havia inspirat per a estudiar el seu grau universitari entre les persones que els van impartir docència en segon de batxillerat en les assignatures de Matemàtiques, Física, Química, Biologia, Geologia, Dibuix Tècnic o Tecnologies Industrials.

Imatges de l'acte

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions