Campanya #masQservicios Xarxa SAPDU (Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat)

03/12/2018 | USE

Campanya #masQservicios Xarxa SAPDU
(Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat)

Els Serveis de Suport a Persones amb Discapacitat de les Universitats espanyoles són el motor de canvi per a aconseguir una societat més inclusiva, tolerant, accessible i transparent.

Des del principi d'igualtat d'oportunitats durant aquests anys s'han consolidat els serveis de suport a les persones amb discapacitat en les nostres universitats.  Hem assumit els principis d'inclusió educativa d'acord amb la legislació internacional, nacional i universitària.

Des de la dècada dels noranta les universitats espanyoles van facilitar els processos per a l'accés i inclusió de les persones amb discapacitat, que tímidament arribaven a les nostres aules universitàries.

L'any 2009 les universitats van crear la Xarxa dels Serveis de Suport a les Persones amb Discapacitat en la Universitat (d'ara endavant Xarxa SAPDU) col·laborant amb la comissió sectorial de CRUE Assumptes Estudiantils.

Actualment atenem a mes de vint-i-dos mil persones, la qual cosa suposa que en una dècada hem incrementat l'atenció en més d'un 125%; malgrat tot açò queda per molt per fer.  Com indica l'informe ODISMET de 2017, el 15% de les persones amb discapacitat tenen estudis universitaris enfront del 33% de la població general amb titulació universitària.

Encara que anem pel bon camí seguirem potenciant la inclusió de les persones amb discapacitat, tant dins com fóra del sistema universitari.  Aquest enfocament transversal concerneix a tota la comunitat universitària i a la societat.

Coincidint amb el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat llancem la campanya #masQservicios en la qual volem donar a conèixer la nostra labor i la importància del treball que realitzem en la xarxa, per a aconseguir una equitat i igualtat d'oportunitats per a totes les persones amb discapacitat.

1. Objectius de la campanya
    - Donar a conèixer la Xarxa SAPDU en el Dia Internacional de la Discapacitat
    - Visibilizar la situació de l'estudiantado amb discapacitat.
  2. Acció

S'ha realitzat un vídeo institucional des de la Xarxa SAPDU que recoje la situació de les persones amb discapacitat pel que fa a l'educació superior, una breu presentació de la xarxa i la resposta en una paraula a la pregunta: “¿Què significa la Xarxa SAPDU per a nosaltres?”.

Enllace vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=rpbzzgd2mnc

El vídeo s'enviarà el divendres 30 de novembre als serveis de totes les universitats que conformen la xarxa, que al seu torn, ho faran arribar als gabinets de comunicació o responsables de RRSS de les seues universitats.

Aquest vídeo es difondrà el 3 de desembre, Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, des dels comptes institucionals de totes les universitats i des de la CRUE, amb l'hashtag #masQservicios i una invitació al fet que la comunitat universitària compartisca en vídeos i tweets el que suposen els Serveis de Suport per a les Persones amb Discapacitat en la Universitat, definint-la en una sola paraula. Després també es farà difusió des dels comptes dels propis serveis.

El vídeo estarà a la disposició de tots els serveis i/o universitats que vulguen usar-ho per a donar difusió a les seues activitats en aquest camp.

Informació proporcionada per: Unitat de Suport Educatiu