L'UJI celebra el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat sumant-se a la campanya #masQservicios Des de l'UJI s'atenen més de 300 estudiants amb discapacitat

11/12/2018 | USE

La Universitat Jaume I, mitjançant la Unitat de Diversitat i Discapacitat, s’ha sumat a la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat participant en la campanya #masQservicios, que impulsa la Xarxa SAPDU de Serveis de Suport a Persones amb Discapacitat de les Universitats Espanyoles, una entitat que atén més 22.000 persones. Amb aquesta iniciativa es vol donar a conèixer la tasca que realitza aquesta xarxa per aconseguir una societat més inclusiva, tolerant, accessible i transparent en consonància amb la legislació internacional, nacional i universitària; i equitat i igualtat d'oportunitats per a totes les persones amb discapacitat.

L’UJI és membre de la Xarxa SAPDU (vinculada directament a CRUE Assumptes Estudiantils) des de la seua creació a 2009, i des de 2014 fins a juny de 2018, la universitat castellonenca va assumir la seua secretaria nacional. Han sigut anys de molt de treball on s'ha aconseguit entre altres objectius: la consolidació i estructuració del treball a la xarxa; la recomanació consensuada -a escala nacional- de reserva de places d'accés a màster i doctorat per a persones amb discapacitat, com ja existeix als graus; la coordinació de la publicació de la Guia d'Adaptacions a la Universitat; l'impuls del treball entre comissions de la CRUE de diferents àmbits amb la mirada posada en la discapacitat, tal com s’ha fet a l'UJI, i també s'ha treballat amb la Fundació ONCE en la convocatòria de beques de pràctiques per a alumnat universitari amb discapacitat.

Per endavant encara existeixen molts reptes, ja que, com indica l'informe ODISMET de 2017, el 15% de les persones amb discapacitat té estudis universitaris, enfront del 35% de la població general. L'educació inclusiva requereix una aposta clara en l'àmbit polític per crear i actualitzar marcs normatius, innovació docent i metodològica, recursos, entorns accessibles i la implicació de tot el sistema universitari per transformar la cultura i pràctica universitària i també per crear ponts amb altres nivells educatius.

Unitat de Diversitat i Discapacitat de l’UJI

Des de la Unitat de Diversitat i Discapacitat de l'UJI s'ha explicat que, actualment, atenen més de 300 estudiants, i el seu professorat, i han manifestat el seu compromís de continuar treballant per «facilitar la plena inclusió de l'alumnat universitari amb discapacitat». En aquest sentit, han destacat que «per aconseguir-ho necessitem la implicació de tota la comunitat universitària». A més a més, s'ha volgut felicitar els 32 estudiants amb necessitats educatives especials que han finalitzat els seus estudis a l'UJI durant el passat curs; el professorat i personal investigador que, posant la mirada en la discapacitat, formen persones tolerants i respectuoses, i el personal d'administració i serveis per facilitar el dia a dia de les persones.

Vídeo de la campanya

Informació proporcionada per: Unitat de Suport Educatiu