Teatre sense barreres a la Universitat Jaume I

23/03/2017 | USE

El grup de teatre del Maset de Frater presenta el 7 de març al Paranimf de la Universitat Jaume I l’obra «Déjate seducir». «Déjate seducir» és una divertida paròdia de la indústria televisiva que converteix en estels efímers i víctimes de l’oblit personatges anònims, utilitzant-los per a aconseguir alts índexs d'audiència. Un sorprenent i absurd reality show que recrea una sala de festa, on uns concursants volen trobar la seua parella ideal i guanyar el concurs. Tot un repertori de gestos, mirades i moviments suggeridors que transportarà l’espectador a un món competitiu i artificial, on tot és possible. Es tracta d’una comèdia intel·ligent i dinàmica pensada per a totes les edats.

Teatro Maset de Frater és una experiència inclusiva i creativa que va iniciar la seua activitat a l'octubre de 1997. Des d’un principi, han presentat el seu treball en els espais més emblemàtics de la vida social i cultural de Castelló. Al llarg d’aquests anys, milers d’espectadors han pogut gaudir d’aquest esforç col·lectiu ple de dinamisme i creativitat. El teatre és una ferramenta d’inclusió social i cultural, una aposta per la persona més enllà de la seua limitació funcional. Per aquest motiu, a l’escenari treballen d’igual a igual actors i actrius amb discapacitat o sense.

La representació serveix per a acomiadar la cinquena edició del curs «Art dramàtic i discapacitat», que s’ha realitzat a l'UJI durant el mes de febrer. En aquest curs, vint estudiants de diferents titulacions han tingut l'oportunitat de conèixer de primera mà el treball mitjançant l'art dramàtic com a proposta d'animació terapèutica, pedagògica i artística dins del projecte Inclou.

La Universitat Jaume I, des del Pla d'Atenció a la Diversitat de la Unitat de Diversitat i Discapacitat de la Unitat de Suport Educatiu (USE), ha treballat conjuntament amb el Maset de Frater en matèria de sensibilització al voltant de vint anys. En aquest període, la major part de les activitats s’han desenvolupat en el marc del projecte Inclou, s'han organitzat més de 100 activitats amb diferents associacions i més de 40 activitats conjuntament amb Maset de Frater.

El projecte Inclou té un doble objectiu: primer, desenvolupar accions de sensibilització sobre les necessitats de les persones amb necessitats educatives especials; i segon, col·laborar amb altres entitats educatives i associacions específiques del món de la diversitat. El projecte s’emmarca en el Pla d’Atenció a la Diversitat (PAD).

Com a centre formatiu de futurs professionals, la Universitat Jaume I considera important apropar el món de la diversitat al nostre estudiantat, professorat i personal d'administració i serveis. El coneixement de la diferència i la diversitat pot constituir un valor transversal afegit en la formació de l'estudiantat, a més d’un valor social que ajude a formar professionals més solidaris.

Recurs d'imatge dejate-seducir index

| TEATRE | Déjate seducir...

Dm. 7 de març – 20h. Companyia Maset de Frater | Paranimf de la Universitat Jaume I

Informació proporcionada per: Unitat de Suport Educatiu