Francés. Assignatures. Accés per a majors de 25 anys

14/09/2023 | VEVS
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Programa 

1. Objectius

Es tracta de demostrar la capacitat de comprensió lectora de textos de caràcter general d’una longitud que no excedirà les 250 paraules. La dita capacitat implica saber reconstruir el sentit general d’un text, tot prenent en compte el context i la intenció de l’autor, a partir de les empremtes lingüístiques del text.

 


Característiques de l'examen

Els continguts es formulen en termes de destreses de comprensió escrita, ateses les característiques de la prova:

  • Saber extraure les idees essencials d’un text per donar compte del significat i el sentit globals d’aquestes.
  • Ser capaç d’identificar l’opinió de l’autor i la seua intenció.
  • Ser capaç de deduir el sentit de paraules d’un text a partir del context.
  • Identificar el sentit de paraules i expressions del text, i trobar-hi les equivalències entre distintes formulacions.
  • Utilitzar els fenòmens globals d’organització textual per construir el significat i el sentit del text: títol, relació entre el principi i el final del text, disposició en paràgrafs i enllaços entre els paràgrafs.

Criteris generals de correcció:

La prova constarà dels apartats següents:

  • Dues preguntes de comprensió global.
  • Una pregunta en termes de selecció vertader o fals.
  • Una pregunta de selecció del tipus d’opció múltiple.
  • Una pregunta de lèxic, consistent a trobar al text sinònims o hiperònims de certes paraules o expressions.
  • Una pregunta de lèxic, consistent a identificar les paraules o expressions equivalents dintre diverses propostes, d’acord amb el sentit del text.

Sobre un barem de 10 punts, cada un dels apartats tindrà un valor de 2 punts. Les preguntes de comprensió global s’han de contestar en francès, encara que en la correcció no es penalitzaran les faltes d’expressió. Es valorarà la competència de comprensió, i es tindrà especialment en compte la capacitat de captar i de reconstruir la coherència global del text, així com d’establir les relacions de coherència lèxica. Es prendrà també en consideració la capacitat de comprendre els aspectes implícits indispensables per interpretar el sentit del text.

Recomanacions

Es tracta de demostrar la capacitat de comprensió lectora de textos de caràcter general d’una longitud que no excedirà les 250 paraules. La dita capacitat implica saber reconstruir la coherència global prenent en compte el context i la intenció de l’autor a partir de les empremtes lingüístiques del text. Els textos correspondran a l’àmbit de la comunicació general i quotidiana, textos de divulgació científica en revistes i periòdics d’àmplia difusió, articles d’opinió en la premsa recent, notícies, etc. Es tractarà de textos que no comporten especial dificultat retòrica ni lèxic especialitzat.

 


Bibliografia

Consulteu el material bibliogràfic del Centre d’Autoaprenentatge (CAL) de l’UJI:http://www.uji.es/serveis/slt/cal/cal37/cal375/fra-bibil.thtml#l

a) Llibres bàsics de gramàtica i conjugació: BESCHERELLE: Le Nouveau Bescherelle. L’Art de conjuguer.París, SGEL. Hatier. BESCHERELLE 3: La Grammaire. París, Hatier.

b) Diccionaris recomanats: Monolingüe: Le Petit Robert. Bilingüe: Larousse.

c) Llibres d’ orientació pràctica: aprenentatge de la gramàtica i de la conjugació: bady, j.; greaves, i.; petetin, a.: Grammaire. Exerçons-nous. 350 exercices. Hachette. beaujeu i altres: Grammaire. Cours de Civilisation Française de la Sorbonne. Exerçons-nous. 350 exercices Niveau Supérieur. París, Hachette. delatour, y.; jennepin, d. i altres: Grammaire. Cours de Civilisation Française de la Sorbonne. Exerçons-nous. 350 exercices Niveau Moyen. París, Hachette. grégoire, maïa; thiévenaz, Odile (1995): Grammaire Progressive du Français I i II. París, Clé International.

 


Material per a preparar la prova d’accés

  • Llibre en format paper que es pot adquirir al Servei de l'Àgora de la Universitat Jaume I (núm. col·lecció 294). 
    Autora del material: María Luisa Villanueva Alfonso
    Edició: Publicacions de la Universitat Jaume I, 2007

 

Informació proporcionada per: Vicerectorat d'Estudiantat i Vida Saludable