En el curs 2017/18 la formació del PDI s’ha vertebrat entorn a cinc programes formatius:
-
Programa de formació permanent (PFP) (activitats formatives adreçades a tot el PDI).
-
Programa de formació dels càrrecs acadèmics (PFC) (formació específica per als docents amb càrrec als departaments, titulacions i universitat en general).
-
Programa de formació del professorat Novell (PFN) (formació, suport i assessorament educatiu al professorat de nova incorporació, incloent-hi els potencials futurs docents que gaudeixen de venia docendi).
-
Programa de formació de Becaris FPU (PFPU) (formació intensiva prèvia a les practiques docents del segon any de la beca, centrada en les competències docents establertes a l’ordre ministerial del programa de beques FPU).
-
Programa de formació sota demanda (PFSD) (suport, convalidació i coorganització d’accions formatives amb els serveis, departaments i centres de l’UJI així com als Seminaris Permanents d’Innovació Educativa).
A més a més, per segona vegada a l'UJI, s'ha ofert un curs específic per formar en docència al professorat associat de nova incorporació amb l'assistència de 24 PDI.
Activitats formatives
Tota la formació en docència per al PDI es preveu interconnectada per a rendibilitzar al màxim els esforços i les sinergies. Per tant, presentem a la memòria de forma integrada les activitats formatives (cursos, tallers, seminaris, etc.) que s’han organitzat al llarg del curs 2017/18 entre els cinc programes formatius esmentats.
En l’oferta d’activitats formatives han participat altres serveis de l’UJI vinculats amb la docència com l’OIPEP, l'OCDS, el CENT, la Unitat d’Igualtat i INCREA i s’han reconegut cursos organitzats des de diversos departaments, titulacions i Seminaris Permanents d’Innovació Educativa.
En aquest curs acadèmic 2017/18 fins al mes de juliol, s’han organitzat i/o reconegut fins a 43 accions formatives distintes amb un total de 414 hores ofertes al PDI. A aquesta oferta formativa han assistit 532 professors i professores diferents.
Pel que fa a la valoració global mitjana de la satisfacció dels assistents a les diferents activitats formatives, una vegada més, s’ha superat lleugerament el 4,5 sobre 5 (satisfacció entre “prou alta” i “molt alta”).
Assistents a les activitat formatives
- Anglès per a fins específicis i anglès per a fins acadèmics: Nous hortizons: 27 assistents
- Aprofitament en l'ús de l'Aula Virtual de l'UJI: 29 assistents
- Capacitació per a la docència per a l'actitud i l'esperit emprenedor: 9 assistens
- Classes invertidas en l'ensenyament del Disseny i Desenvolupament de Videojocs: 27 assistents
- Com donar la volta a la classe (flipped clasroom): 22 assistents
- Com incorporar continguts transversals en la pràctica docent: construint curriculums inclusius (GV): 19 assistents
- Curs sobre programació PNL aplicada a la docència universitària: 9 assistents
- Diversitat afectiu-sexula a la universitat: 17 assistents
- Edició de vídeos per a la docència:primers passos (GV): 17 assistents
- Eines estratègiques per a l'avaluació de competències transversals: 29 assistents
- Eines estratègiques per a l'avaluació de competències transversals
- Fer classe amb la boca tancada:estratègies d'ensenyament centrades en l'estudiant. 41 assistents
- Fer classe amb la boca tancada:estratègies d'ensenyament centrades en l'estudiant
- Gestió de la propiestat intel·lectual a l'Aula Virtual: 60 assistents
- Gestió de les actes dels estudis oficials de grau i màster universitari: 77 assistents
- I Jornades d'innovació amb robòtica (EDUBOT): 11 assistents
- II Jornada d'innovació educativa "Dispositius Mòbils en l'Educació Universitària" (DIMEU): Google Suite per a l'educació cooperativa: 75 assistents
- II Jornades representant la formació inicial de mestres: Quin practicum volem?: 31 assistents
- Iniciació a l'Aula Virtual de l'UJI: 26 assistents
- Introducció a la creació de materials docents accessibles: 19 assistents
- Introducció a la docència de l'UJI: 26 assistents
- IV Jornada d'Experiències d'Innovació Educativa (JEIE 2018): 91 assistents
- Jo els ensenye, però no aprenen, què està anant malament?: 13 assistents
- Jornades d'innovació a les aules universtàries i de sendària: el repte de fer docència en anglès : 36 assistents
- L'avaluació com instrument de millora de la qualitat educativa 31 assistents
- La incorporació de la perspectiva de gènere a la docència univeristària. Un tema transversal: 26 assistents
- La transversalitació dels objectius de desenvolupament sostenibel (ODS) a la docència universitària: 38 assistents
- La transversalitació dels objectius de desenvolupament sostenibel (ODS) a la docència universitària
- Metodologia didàctica per a l'ensenyament universitari: 31 assistents
- Nocions bàsiques per a la introducció de l'anglès com a llengua d'instrucció a l'aula: 21 assistents
- Pla de formació per a les pràctiques internacionals 2018/2019:estratègies i eines avançades per a l'ocupació i les pràctiques internacionals: 9 assistents
- Planificació de la docència univeristària: 29 assistents
- Recursos de conducta per a la docència en valencià: 20 assistents
- Reflecting on the international classroom: 15 assistents
- Seminari d'eines per a la tutorització de les pràctiques externes: 18 assistents
- Taller d'autogravació en vídeo: 34 assistents
- Taller d'autogravació en vídeo
- Taller sobre treball en equip amb les eines de Goolge (G Suite): 30 assistents
- Taller sobre treball en equip amb les eines de Goolge (G Suite)
- Tutoria en línia per a videoconferències amb Hangouts: 16 assistents
- Tutoritzar Treballs Final de Grau de forma eficient: 25 assistents
- V Jornada sobre innovació educativa utilitzant Lliurex: 16 assistents
- VI Jornada nacional sobre estudis universitaris i II Taller d'innovació educativa "Competències: Formació i Avaluació": 82 assistents.
- Taller sobre competències transversals i professionals: Resolució de problemes i anàlisi i síntesi: 25 assistents
- III Jornada d'Experiències d'Innovació Educativa (JEIE2017): 93 assistents
- Taller sobre guionització i maquetació hipermèdia de materials didàctics en línia: 10 assistents
- Do you teach in English? Want to make it easier for you and better for your students?: 12 assistents
Participació al Programa de formació del professorat novell i becaris de FPU
Dintre de les activitats formatives exclusives per a professorat novell (7 cursos de formació docent bàsica i la segona jornada d'intercanvi d'experiències d'innovació educativa), han assistit un total de 145 docents diferents, amb una mitjana de la satisfacció general de 4,42 sobre 5.
Aquest curs s'han incorporat al Programa de Formació de Professorat Novell 34 professors i professores; 30 PDI novells han continuat cursant el segon any, de manera que han participat un total de 64 docents novells, guiats per 56 docents tutors (hi ha tutors amb més d’un novell).
El professorat novell de primer any, junt amb els seus tutors i tutores, ha realitzat com a mínim 3 entrevistes amb els tècnics de l’USE (per a la presentació de les tasques a realitzar, el seguiment del procés de treball i l’anàlisi i reflexió final del treball fet), igual que els de segon any del programa (per a l’assessorament en el plantejament del seu projecte de millora educativa, seguiment a meitat de curs de les innovacions i millores introduïdes en la seua docència, i assessorament per a l’elaboració de la Carpeta Docent com a memòria final del programa).