Innovació i Millora

27/09/2016 | USE
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Formació del professorat per a la millora i innovació educativa

Les dades corresponents a l’oferta i participació del PDI en les activitats de formació per a la millora i innovació educativa, la implantació del nou model educatiu de l’UJI i l’EEES i la reducció de les taxes de fracàs acadèmic, es poden trobar en l’apartat 1. Comunitat Universitària, Personal, Formació PDI d’aquesta memòria.

Els programes de formació del professorat es pot consultar a la següent adreça Web: http://www.uji.es/serveis/use/base/formacioprofessorat/

 

Programa de reconeixement de Grups d’Innovació Educativa (GIE) i Seminaris Permanents d’Innovació Educativa (SPIE) de l’UJI

El Programa de reconeixement de Grups d’Innovació Educativa i Seminaris Permanents d’Innovació Educativa (http://www.uji.es/serveis/use/base/innovacioeducativa/gieispie/) ha continuat, per quart any consecutiu, incrementant el nombre de equips docents i PDI participant. Dels 119 grups reconeguts fins al moment, 106 han estat actius durant aquest curs, portant a terme accions d'innovació i millora educativa, i només 13 han estat inactius temporalment. Per tant, en 2015/16 ha hi hagut un 14% més de equips docents oficials en actiu que en el curs anterior.

 

Taula: Grups d’Innovació Educativa (GIE) i Seminaris Permanents d’Innovació Educativa (SPIE), curs 2015/16

 

Curs 2014/15

Curs 2015/16

Increment
Equips actius

 

Actiu

Inactiu

Total

Actiu

Inactiu

Total

%

GIE

75

2

77

85

9

94

+22%

SPIE

18

3

21

21

4

25

+17%

TOTAL

93

5

98

106

13

119

+14

 

Ajudes per a projectes d'innovació educativa

Durant el curs 2015/16, s’ha ofert la convocatòria d’ajudes per a projectes de millora i innovació educativa amb dues novetats: A) les ajudes només les han pogut sol·licitar els GIE i SPIE oficial; i B) La sol·licitud d’ajuda per a projectes ha inclòs el procediment de sol·licitud del reconeixement de nous GIE i SPIE (de manera que tot el PDI de l’UJI ha pogut participar de la convocatòria).

A més a més, el nou barem de resolució de les ajudes dona un major pes a la contribució dels projectes al desplegament del model educatiu de l’UJI i a la inclusió d’accions prioritàries i per primera vegada s’ha inclòs la qualitat de la productivitat docent del GIE o SPIE com a resultat de projectes de convocatòries anteriors.

Aquesta convocatòria inclou tant l’ajuda per a projectes d’innovació educativa, com l’ajuda al funcionament dels GIE i SPIE i l’ajuda a les iniciatives del professorat novell que estan integrats dintre de un GIE o SPIE. Com es veu en la següent taula, en el curs 2015/16 s’ha incrementat lleugerament el nombre de projectes d’innovació educativa concedits.

 

Taula: Concessió d'ajudes a Projectes d'innovació educativa

  Curs 2014/15      Curs 2015/16      Increment

Total de sol·licituds d'ajudes per a projectes admeses            85                     103                        +21%

Total d’ajudes/sol·licituds de projectes concedides                  36                      37                         +3%

 

La següent taula mostra com els 707 PDI que han participat en un projecte o acció d'innovació educativa reconeguda dins de la convocatòria d'ajudes per a projectes d'innovació educativa suposa un augment del 12,8% respecte al curs anterior i que, a més a més, ha participat pràcticament el 50% de la plantilla de PDI d'aquest curs.

 

 

Taula: PDI beneficiari d'ajudes per a la innovació educativa

 

Curs 2014/15

Curs 2015/16

Increment

 

Nombre

%

Nombre

%

%

Escola Superior Tecnologia i Ciències Experimentals

217

34,6

249

35,22%

+14,8%

Facultat Ciències Humanes i Socials

207

33,0

214

30,27%

+3,4%

Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques

132

21,5

121

17,11%

-8,3%

Facultat de Ciències de la Salut

71

11,3

123

17,40%

+73,2%

TOTAL

627

 

707

 

+12,8%

 

 

XVI Premi de Millora Educativa

Amb la finalitat de donar suport i reconèixer la millora contínua de la docència a la Universitat Jaume I, es van concedir la XVI edició del premi de millora educativa de l’UJI, per sisena vegada dintre del conveni dels “Premis Banc Santander al Reconeixement d’Activitats Docents i Investigadores del PDI de l’UJI”. D’acord amb les bases es va atorgar un premi per facultat:

  • Per la Facultat d’Humanes i Ciències Socials el projecte: “Anàlisi longitudinal dels resultats d'aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera de futurs mestres i les seues percepcions del multilingüisme”, dirigit per les professores Laura Portolés Falomir, Eva Alcón Soler i Otilia Martí Arnándiz del departament d’Estudis anglesos.
  • Per la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques el projecte: “Fomentant l'esperit emprenedor dels estudiants i la cooperació des d'una perspectiva internacional”, dirigit pels professors Amparo Soler Domínguez, Juan Carlos Matallín Sáez i Emilio Tortosa Ausina del departament de Finances i Comptabilitat.
  • Per l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals el projecte: “Metodologies pràctiques en ciències de la vida”, dirigit per les professores Gemma Camañes Querol, Leonor Lapeña Barrachina i Tatiana Pina Desfilis del departament de Ciències Agràries i del Medi Natural.
  • Per la Facultat de Salut el projecte: “Inclusió de la intel·ligència emocional en la docència universitària a través de dispositius mòbils” dirigit pel professor Edgar Bresó Esteve del departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia.

Nous projectes d’innovació i millora educativa institucionals

Des del VEOIE i l’USE s’ha coordinat i donat suport a la posada en marxa de diversos projectes d’especial interès per al desenvolupament de les línies de govern de l’UJI de l’any 2016. En aquest curs s’ha constituït el Seminari de Work Based Learning (WBL) a partir d’un curs de formació per a càrrecs docents del any anterior, i el Grup d'Innovació Educativa de Secundària-Universitat, sengles projectes amb l’objectiu de millorar els currículums i la docència universitària mitjançant la seua vinculació amb l’entorn professional o amb la secundària. També en el context de la millora de la coordinació docent entre la universitat i la educació de secundària s’ha col·laborat en jornades d’innovació educativa com FirUJIciència o la III Jornada sobre la Innovació Educativa utilitzant LliureX (UJILLIUREX16).

Informació proporcionada per: Unitat de Suport Educatiu