Les dades corresponents a l’oferta i participació del PDI en les activitats de formació per a la millora i innovació educativa, la implantació del nou model educatiu de l’UJI i l’EEES i la reducció de les taxes de fracàs acadèmic, es poden trobar en l’apartat 1. Comunitat Universitària, Personal, Formació PDI d’aquesta memòria.
Els programes de formació del professorat es pot consultar a la següent adreça Web: http://www.uji.es/serveis/use/base/formacioprofessorat/
El Programa de reconeixement de Grups d’Innovació Educativa i Seminaris Permanents d’Innovació Educativa (http://www.uji.es/serveis/use/base/innovacioeducativa/gieispie/) ha continuat, per quart any consecutiu, incrementant el nombre de equips docents i PDI participant. Dels 119 grups reconeguts fins al moment, 106 han estat actius durant aquest curs, portant a terme accions d'innovació i millora educativa, i només 13 han estat inactius temporalment. Per tant, en 2015/16 ha hi hagut un 14% més de equips docents oficials en actiu que en el curs anterior.
|
Curs 2014/15 |
Curs 2015/16 |
Increment |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Actiu |
Inactiu |
Total |
Actiu |
Inactiu |
Total |
% |
GIE |
75 |
2 |
77 |
85 |
9 |
94 |
+22% |
SPIE |
18 |
3 |
21 |
21 |
4 |
25 |
+17% |
TOTAL |
93 |
5 |
98 |
106 |
13 |
119 |
+14 |
Durant el curs 2015/16, s’ha ofert la convocatòria d’ajudes per a projectes de millora i innovació educativa amb dues novetats: A) les ajudes només les han pogut sol·licitar els GIE i SPIE oficial; i B) La sol·licitud d’ajuda per a projectes ha inclòs el procediment de sol·licitud del reconeixement de nous GIE i SPIE (de manera que tot el PDI de l’UJI ha pogut participar de la convocatòria).
A més a més, el nou barem de resolució de les ajudes dona un major pes a la contribució dels projectes al desplegament del model educatiu de l’UJI i a la inclusió d’accions prioritàries i per primera vegada s’ha inclòs la qualitat de la productivitat docent del GIE o SPIE com a resultat de projectes de convocatòries anteriors.
Aquesta convocatòria inclou tant l’ajuda per a projectes d’innovació educativa, com l’ajuda al funcionament dels GIE i SPIE i l’ajuda a les iniciatives del professorat novell que estan integrats dintre de un GIE o SPIE. Com es veu en la següent taula, en el curs 2015/16 s’ha incrementat lleugerament el nombre de projectes d’innovació educativa concedits.
Taula: Concessió d'ajudes a Projectes d'innovació educativa
Curs 2014/15 Curs 2015/16 Increment
Total de sol·licituds d'ajudes per a projectes admeses 85 103 +21%
Total d’ajudes/sol·licituds de projectes concedides 36 37 +3%
La següent taula mostra com els 707 PDI que han participat en un projecte o acció d'innovació educativa reconeguda dins de la convocatòria d'ajudes per a projectes d'innovació educativa suposa un augment del 12,8% respecte al curs anterior i que, a més a més, ha participat pràcticament el 50% de la plantilla de PDI d'aquest curs.
|
Curs 2014/15 |
Curs 2015/16 |
Increment |
||
|
Nombre |
% |
Nombre |
% |
% |
Escola Superior Tecnologia i Ciències Experimentals |
217 |
34,6 |
249 |
35,22% |
+14,8% |
Facultat Ciències Humanes i Socials |
207 |
33,0 |
214 |
30,27% |
+3,4% |
Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques |
132 |
21,5 |
121 |
17,11% |
-8,3% |
Facultat de Ciències de la Salut |
71 |
11,3 |
123 |
17,40% |
+73,2% |
TOTAL |
627 |
|
707 |
|
+12,8% |
Amb la finalitat de donar suport i reconèixer la millora contínua de la docència a la Universitat Jaume I, es van concedir la XVI edició del premi de millora educativa de l’UJI, per sisena vegada dintre del conveni dels “Premis Banc Santander al Reconeixement d’Activitats Docents i Investigadores del PDI de l’UJI”. D’acord amb les bases es va atorgar un premi per facultat:
Des del VEOIE i l’USE s’ha coordinat i donat suport a la posada en marxa de diversos projectes d’especial interès per al desenvolupament de les línies de govern de l’UJI de l’any 2016. En aquest curs s’ha constituït el Seminari de Work Based Learning (WBL) a partir d’un curs de formació per a càrrecs docents del any anterior, i el Grup d'Innovació Educativa de Secundària-Universitat, sengles projectes amb l’objectiu de millorar els currículums i la docència universitària mitjançant la seua vinculació amb l’entorn professional o amb la secundària. També en el context de la millora de la coordinació docent entre la universitat i la educació de secundària s’ha col·laborat en jornades d’innovació educativa com FirUJIciència o la III Jornada sobre la Innovació Educativa utilitzant LliureX (UJILLIUREX16).