UJI

Formació i Lliga Local de Debat

Última modificació: 27/11/2019 | Font: Unitat de Diversitat i Discapacitat

Lliga de Debat UJI d'Educació Secundària i Batxillerat

30 de novembre de 2019. Saló d'actes de l'Escola de Doctorat (FF0008CC)

Formació participants Lliga de Debat UJI d'Educació Secundària i Batxillerat

  • 9.00h: Cafè de benvinguda
  • 9:30h: Inauguració institucional per part de Natxo Badenes, president d'Escola Valenciana i Olga Carbó, coordinadora de la Lliga de Debat UJI.
  • 10.00h: Sorteig dels equips inscrits per determinar l'ordre de la competició.
  • 10.15h: Intervenció d'Imanol Gual i Sergi Ortega: "La lliga de debat de secundària i batxillerat: un treball en equip"
  • 11.15h: Intervenció de Laura Beltrán Rodríguez, millor oradora Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat UJI 2019.
  • 11.30h: Descans.
  • 11.45h: Intervenció de Fani Grande*: "El llenguatge verbal i no verbal. Tècniques per parlar en públic".

      * Aquesta intervenció està oberta a tots els participants de la Lliga de Debat UJI, tan els de secundària i batxillerat, com la universitària.

 

Lliga de Debat UJI Universitària

Dates: 11, 12, 14, 18, 20 , 26, 28, 30 de novembre de 2019 i taula redona (pendent de confirmació de data) (*)

 

11 de novembre de 2019 de 16.00 a 17.30 hores. Sala de Graus FCHS (HC0002FR)

Olga Carbó i Fernando Vilar

Presentació Lliga de Debat UJI Universitària i normes de participació.

 

12 i 14 de novembre de 2019 de 16 a 18h. (HC0002FR i HA1116AA)

Marta Estrada

  • L'objectiu del curs és posar en valor les emocions per a aconseguir la major efectivitat en la comunicació. Identificar, controlar i gestionar les emocions, tant les pròpies com les de l'oponent, sense perdre de vista l'efecte que s'està provocant en el públic resulten fonamentals per a portar a l'èxit l'oratòria. Mitjançant tècniques molt participatives s'aprofundirà en la intel·ligència emocional, aprenent a etiquetar els sentiments provocats, a controlar-los i gestionar-los.
  • Metodologia: En la primera sessió de 2h de duració mitjançant la lliçó magistral s'establiran les bases de la intel·ligència emocional i de la PNL aplicades al discurs i la comunicació efectiva. En la segona sessió de 2h de duració es realitzaran dinàmiques de grup i role playing en els quals es posaran en pràctica els continguts vistos teòricament.

 

18 i 20 de novembre de 2019 de 16 a 18h. (HA1116AA)

Carlos Fanjul: "Com parlar en públic (sense morir en l'intent)"

  • L'objectiu d'aquesta formació és ensenyar als alumnes alguns principis, tècniques i trucs per a millorar l'oratòria i l'eficàcia en la transmissió dels seus missatges, posant l'accent principalment en els aspectes no verbals que ha de cuidar l'orador per a dotar de credibilitat i seguretat al seu discurs. S'explicaran alguns trucs per a intentar controlar els nervis (i pal·liar les reaccions que aquests provoquen), així com estratègies per a superar els bloquejos mentals.
  • Metodologia: Una primera sessió teòric-pràctica de 2h de duració en la qual s'explicaran els aspectes que cal cuidar i tindre en compte per a dotar de credibilitat a l'orador i aconseguir l'eficàcia de la comunicació. Una segona sessió de 2h de duració en la qual els alumnes exposaran un breu discurs aplicant les tècniques i principis explicats en la sessió anterior.

 

26 i 28 de novembre de 2019 de 16 a 18h. (HC0002FR)

Carmina Ribes

  • Objectiu: Enllustrar la imatge de la institució que representem en el seu vessant lingüístic. 
  • Objectiu específic: Oferir punts de referència per millorar l’expressió i la qualitat lingüística del discurs (tant l'oral com en suport ppt) amb un alt grau d’eficàcia comunicativa.

En la vida diària redactem i produïm textos sense dubtes perquè per crear-los no considerem cap operació conceptual ni ling¨´istica, sinó que improvisem refiant-mos de la nostra espontaneïata, de la intuïció i de la nostra pràctica de dècades d'escriptura. Tanmateix, els resultats poden arribar a ser textos un poc esperpèntics des dels punts de vista lingüístic i comunicatiu; estètic i de contingut. És cert que en qualsevol àmbit de la vida cal expressar-se d'una manera intel·ligible, coherent i amb una llengua correcta que respecte la normativa i el registre i estil adequats, en la lliga de debat universitària, per ser la universitat la institució que és, més encara.

  • Metodologia: Presentació de les principals necessitats i continguts a partir de l'observació i l'anàlisi de debats reals. Preparació d'una taula redona, en equips. Posta en escena de la taula redona i (auto)avaluació dels participants, en equip i en gran grup.

 

30 de novembre de 2019 d'11.45 a 13.30h. Saló d'actes de l'Escola de Doctorat (FF0008CC)

Fani Grande: "Estratègies per parlar en públic"

 

5 de desembre de 2019 a les 13.00 hores. Sala de Graus FCHS (HC0002FR)

Taula redona-diàleg(**) entre Jordi Adell i Francesc Esteve: "Converses sobre els sistema educatiu actual" 

 

(*) Activitat reconeguda amb 2 crèdits optatius. Per obtindre el reconeixement de crèdits cal realitzar el 80% d'hores de la formació.

(**) En finalitzar la taula redona es procedirà a realitzar el sorteig d'emparellaments per a la lliga de debat UJI 2019-2020.

 

 

Informació proporcionada per: Unitat de Suport Educatiu